Myślę, że monitor wart swojej ceny, posiada joystick na środku dzięki czemu mamy łatwy dostęp do rozbudowanego menu, duża możliwość regulacji podstawy i chyba pierwszy monitor który spełnia moje oczekiwania po długich poszukiwaniach dzięki matrycy VA, miałem IPS i pod względem wyświetlanego obrazu, VA dużo bardziej mi odpowiada, brak przejaśnień w rogach (IPS Glow) i idealne podświetlenie wygrywa w codziennym użytkowaniu. Jedną gwiazdkę odejmuje za martwy pixel, niby LG daje gwarancje 45 dni na zero pixeli ale mój jest w takim miejscu, że nawet go nie zauważam, dodam, że miałem sześć nowych monitorów i każdy miał minimum jeden martwy pixel więc znalezienie ideału w tej rozdzielczości graniczy chyba z cudem.
czytaj więcej
r...c Ocena:
5/5
Wystawiono
Super stosunek wart/osiagi
czytaj więcej
Użytkownik Ceneo Ocena:
4,5/5
Wystawiono
4,5/5
czytaj więcej
Konrad Ocena:
4,5/5
Wystawiono
Podobno najlepszy wybór w tej cenie. Niestety brak jest łatwego przełączenia na emulację sRGB. Monitor ma bardzo szeroki zakres kolorów, tzw. gamut. Niestety większość treści, jakie oglądamy na codzień, gry, interfejs windows!, są zakodowane w sRGB i bez korekty są *bardzo* przesycone, przekolorowane. Nie na oko grafika. To widać! Ikona Firefox zamienia się w czerwonawy placek. W każdym razie monitor nie ma prostej emulacji sRGB, żeby rozwiązań ten problem. Włączenie tego trybu w ustawieniach przełącza go w jakiś specjalny tryb, który blokuje możliwość korzystania z większości ustawień. Tak naprawdę taka emulacja powinna być dostępna w ustawieniach sterownika karty graficznej, ale w nVidia cpl takiego nie ma. Trzeba korzystać z aplikacji na github ledoge/novideo_srgb.
czytaj więcej
r...r Ocena:
5/5
Wystawiono
Najlepszy IPS w tym segmencie cenowym jaki sobie można wymarzyć. Działa idealnie, kolory są niesamowite, a w grach naprawdę czuć różnicę po przesiadce z Asusa. Trzeba się pogodzić z niskim kontrastem, który jest cechą nie tyle tego monitora, co wszystkich IPS'ów, ale moim zdaniem przy grach lub oglądaniu filmów w ciemności nie sprawia to żadnego problemu, o ile nie oczekujemy czerni absolutnej, dostępnej w OLED'ach. Jeśli chodzi o IPS Glow - o to bardzo się bałem przy zamawianiu monitora, ale jestem zaskoczony na plus - mój egzemplarz praktycznie nie pokazuje tego efektu, a przy użytkowaniu nigdy nie zwróciłem uwagi na jakąś nierównomierność. Jedyny minus, który dla mnie jest nieistotny to gigantyczna podstawka, ale ja zamontowałem monitor na ramieniu.
czytaj więcej
m...7 Ocena:
4,5/5
Wystawiono
Monitor bardzo dobry, wart swojej ceny
Plusy:
-Bardzo czysty obraz.
-Kolory, kontrast według mnie wyglądają przepięknie szczególnie po przesiadce ze starszego już monitora który ma swoje lata świetności za sobą jest ogromna przepaść.
-Bardzo łatwy montaż.
-Regulacje monitora
Oczywiście minusy tez się znalazły:
-Plastik obudowy z tyłu nie jest za dobrze spasowany no i trzeszczy ale wiadomo to tylko widzi się przy przenoszeniu lub czyszczeniu.
-Za krótki kabel zasilania jak i Display Portu, miałem nie lada wyzwanie podłączyć go do komputera jak i do listwy zasilającej, osoby z dużym biurkiem takim jak ja nie będą mieli łatwo szczególnie przy większej ilości monitorów.
Jeszcze jeśli chodzi o czerń i IPS Glow to mi osobiście to nie przeszkadza nawet przy całkowitym zaciemnieniu.
czytaj więcej
Podsumowanie
Liczba punktów
8/13
12/13
Opis pojęć użytych w porównaniu
Przekątna ekranu
Przekątna ekranu w monitorach to odległość między przeciwnymi rogami ekranu, mierzona w calach. Im większa przekątna, tym większy obszar wyświetlania. Przekątna ekranu wpływa na komfort użytkowania oraz doznania wizualne podczas pracy czy rozrywki.
Proporcje ekranu
Proporcje ekranu w monitorach określają stosunek szerokości do wysokości obszaru wyświetlania obrazu. Popularne proporcje to 16:9 (panoramiczne), 16:10 (szerokie) i 21:9 (ultraszerokie). Wybór proporcji ekranu zależy od preferencji użytkownika oraz zastosowania monitora, np. do pracy, rozrywki czy edycji multimediów.
Technologia
Technologia w monitorach odnosi się do zastosowanych rozwiązań technologicznych wpływających na jakość obrazu i wydajność urządzenia. Obejmuje to rodzaj podświetlenia, matrycy, technologię odświeżania, HDR czy też funkcje dodatkowe, jak FreeSync czy G-Sync, które poprawiają płynność obrazu podczas gier.
Rozdzielczość
Maks. rozdzielczość - liczba pikseli, jakie obraz zawiera w pionie i poziomie. Zaletą monitorów LCD jest wysoki poziom rozdzielczości, a im wyższy ten parametr, tym obraz jest ostrzejszy.
Wielkość plamki
Wielkość plamki to jeden z parametrów występujący w monitorze. Wielkość plamki mówi o rozmiarach najmniejszych detali. Im mniejsza plamka, tym ostrzejszy wyświetlony obraz na monitorze. Parametr ten zmienia się wraz z przekątną ekranu, im jest ona większa tym większa jest również plamka, np. monitory 15-calowe będą mieć plamkę o wielkości 0,25 mm, a monitory 21-calowe będą mieć plamkę o wielkości 0,28 mm.
Częstotliwość odświeżania
Częstotliwość odświeżania monitora to jeden z parametrów, który określa jak często w ciągu sekundy zostaje świeżony obraz. Parametr jest podawany w hercach i standardowa wartość dla monitorów wynosi około 70 Hz. Oznacza to, że obraz na monitorze odświeża się 70 razy na sekundę. Zbyt niska częstotliwość odświeżania może być niekomfortowa dla użytkownika, powodować ból głowy i zmęczenie oczu.
Rodzaj matrycy
Rodzaj matrycy w monitorach określa technologię używaną do wyświetlania obrazu. Popularne rodzaje to TN (Twisted Nematic), które oferują szybki czas reakcji, IPS (In-Plane Switching) zapewniające lepsze kąty widzenia i kolory oraz VA (Vertical Alignment) łączące cechy TN i IPS. Wybór rodzaju matrycy zależy od preferencji użytkownika i zastosowania monitora.
Rodzaj podświetlenia
Rodzaj podświetlenia w monitorach określa technologię używaną do oświetlenia matrycy ekranowej. Najczęściej spotykanymi rodzajami są podświetlenie LED i podświetlenie LCD. Podświetlenie LED jest bardziej energooszczędne i oferuje lepszą jakość obrazu, podczas gdy podświetlenie LCD jest starszą technologią, ale nadal stosowaną w niektórych modelach monitorów.
Jasność
Jasność to jeden z parametrów monitora, który podawany jest w jednostce cd/m2. Im większa wartość parametru, tym jaśniej będzie świecił monitor. Monitory dostępne na rynku posiadają jasność od 250 cd/m2, która zapewnia dobrą czytelność. ale już jasność 350 cd/m2 zwiększy jasność monitora o 50%. Wzrost jasności wiąże się również z większym kontrastem i nasyceniem barw, oraz komfortem użytkowania.
Kontrast dynamiczny
Kontrast dynamiczny w monitorach określa różnicę między najjaśniejszym a najciemniejszym obszarem obrazu w danej chwili. W przeciwieństwie do kontrastu statycznego, kontrast dynamiczny dostosowuje się do zmieniających się warunków wyświetlania, co może poprawić jakość obrazu poprzez lepsze oddanie szczegółów w ciemnych scenach oraz bogatsze kolory w jasnych obszarach.
Czas reakcji
Czas reakcji monitora to ważny parametr. Konkretnie chodzi o czas reakcji matrycy, czyli jak szybko piksel jest zdolny do zmiany swojego stanu. Czas ten jest podawany w milisekundach i im niższa wartość, tym lepszy czas reakcji. Ma to znaczenie przy szybko zmieniających się obrazach na ekranie, np. podczas gry. Istnieją dwa rodzaje parametru: BWP i GTG, ale producenci zazwyczaj podają ten drugi.
Powłoka matrycy
Powłoka matrycy w monitorach to warstwa ochronna lub antyrefleksyjna pokrywająca powierzchnię matrycy ekranowej. Powłoki mogą zmniejszać odblaski i refleksy świetlne, poprawiając czytelność obrazu w różnych warunkach oświetleniowych.
Kąty widzenia w pionie
Kąt widzenia w pionie to jeden z parametrów monitora, który informuje nas pod jak dużym kątem patrzenia obraz widziany na monitorze nie straci na jakości. Im większy kąt patrzenia, tym lepszy monitor. Kąt widzenia w pionie określa, czy obraz ulegnie pogorszeniu, gdy odchylimy monitor do tyłu lub do przodu. W przypadku monitorów o kącie widzenia poniżej 160 stopni, nawet niewielkie odchylenie może skutkować pogorszeniem jakości.
Kąty widzenia w poziomie
Kąt widzenia w poziomie to jeden z parametrów monitora, który informuje nas o tym, pod jakim kątem możemy patrzeć na monitor, by obraz wyświetlany na ekranie nie uległ pogorszeniu. Jeśli kąt widzenia w poziomie jest słaby, poniżej 160 stopni, to nawet niewielkie odchylenie na bok, może spowodować pogorszenie kontrastu, jasności i kolorów obrazu. Szeroki kąt widzenia w poziomie jest ważny, jeśli z monitora korzysta jednocześnie kilka osób.
Funkcje dodatkowe
Funkcje dodatkowe w monitorach to dodatkowe możliwości lub udogodnienia, które mogą poprawić użytkowanie i komfort pracy. Mogą to być funkcje jak tryb ochrony oczu (flicker-free), technologie redukcji niebieskiego światła, regulacja wysokości, wbudowane głośniki, czy też technologie obrazu HDR czy FreeSync/G-Sync, które poprawiają jakość wyświetlanego obrazu
Ekran dotykowy
Ekran dotykowy w monitorach to technologia umożliwiająca interakcję poprzez bezpośrednie dotykanie ekranu palcem lub specjalnymi urządzeniami. Pozwala na intuicyjne sterowanie i obsługę aplikacji, przeglądanie internetu oraz wykonywanie działań, takich jak przewijanie, powiększanie czy zmiana stron.
Tryb HDR
Tryb HDR (z ang. High Dynamic Range) - sposób odczytu obrazu, który charakteryzuje się szerokim zakresem dynamiki. Wyświetlany obraz ma więc wysoką rozpiętość tonalną, która zbliżona jest do zakresu luminacji rejestrowanego przez człowieka. Rozwiązanie to sprawia, że tryb HDR zapewnia nieosiągalną wcześniej gradację wyświetlanych na ekranie telewizora odcieni, co w bezpośredni sposób przekłada się na zwiększenie jakości przetwarzanego obrazu.
Głośniki
Głośniki to jedna z funkcji w monitorze, która oznacza, że dany model posiada wbudowane głośniki. Dzięki głośnikom zintegrowanym z monitorem nie jest konieczne podłączanie zewnętrznych głośników, choć jest to oczywiści możliwe. Wbudowane głośniki są wystarczające, jeśli nie zależy nam na dużej jakości dźwięku. Jeśli jednak monitor służy nam do oglądania filmów, słuchania muzyki lub grania w gry, to zewnętrzne głośniki zapewnią o wiele większą jakość i komfort użytkowania.
Moc głośników
Moc głośników to parametr używany w monitorach z wbudowanymi głośnikami. Głośniki zintegrowane z monitorem z reguły nie dostarczają dźwięków o dużej jakości, dlatego jeśli chcemy by jakość ich dźwięku była jak najlepsza, powinniśmy wybrać monitor o jak największej mocy głośników. Dzięki temu będziemy mogli oglądać filmy lub słuchać mużyki bez konieczności podłączenia głośników zewnętrznych.
Tuner TV
Tuner TV pozwala przekształcić monitor w telewizor. Może być on wbudowany w monitor lub być do niego podłączony jako osobne urządzenie. W obu przypadkach potrzebna będzie podłączenie anteny telewizji naziemnej lub satelitarnej. Dodatkowo, jeśli kupujemy osobny tuner TV, musimy go odpowiednio dopasować do naszego monitora. Najlepiej zaopatrzyć się zewnętrzny, komputerowy tuner TV, który jest najbardziej uniwersalnym urządzeniem.
Złącza
Złącza w monitorach to interfejsy umożliwiające podłączenie monitora do różnych urządzeń. Mogą to być złącza analogowe, takie jak VGA czy DVI, oraz cyfrowe, np. HDMI, DisplayPort czy USB-C. Liczba i rodzaj złącz wpływa na możliwość podłączenia monitora do komputerów, laptopów, konsol czy innych urządzeń.
Funkcja pivot
Pivot to funkcja stosowana w niektórych monitorach, która umożliwia fizyczny obrót o 90 stopni, z pozycji horyzontalnej do pozycji wertykalnej. Jest to funkcja pożądana przez wszystkich, którzy pracują z edytorami tekstu, arkuszami kalkulacyjnymi i dokumentami PDF. Na odwróconym ekranie widać cały dokument i nie ma potrzeby jego przewijania, więc jest to duże ułatwienie. Funkcja ta może być w pełni wykorzystana jeśli posiadamy kartę graficzną lub oprogramowanie, które na to pozwala.
Montaż ścienny
Możliwość zamontowania urządzenia na ścianie za pomocą odpowiednich uchwytów lub systemów montażowych.
Standard VESA
Standard VESA w monitorach to norma dotycząca mocowania ekranu do uchwytu lub ramienia, umożliwiająca łatwe i bezpieczne zamocowanie monitora. Dzięki standardowi VESA można używać różnych rodzajów uchwytów i ramion, co pozwala dostosować pozycję monitora do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Wielkość ekranu
Wielkość ekranu w monitorach to wymiar przekątnej wyświetlacza wyrażony w centymetrach. Im większa przekątna, tym większy obszar widoczny dla użytkownika. Ważna przy wyborze monitora, wpływa na komfort pracy i doznania wizualne.
Pobór mocy
Pobór mocy to parametr monitora podawany w Watach, który określa ile prądu zużywa urządzenie podczas pracy. Urządzenia nie tylko różnią się między sobą poborem mocy, ale również ten sam monitor będzie pobierał różną ilość energii, w zależności od tego jakie zastosowaliśmy ustawienia. Przykładowo, monitor z ustawioną dużą jasnością ekranu zużyje więcej prądu, niż monitor z ciemniejszym ekranem.
Pobór mocy w trybie czuwania
Pobór mocy w trybie czuwania to jeden z parametrów monitora podawany w Watach. Informuje nas o tym, ile prądu pobierze urządzenie w trybie stand by. Tryb czuwania pozwala na automatyczne uruchomienie monitora w momencie, gdy uruchomiony zostaje cały system. Wiąże się to jednak z poborem mocy, mimo że w danym momencie monitor nie jest używany. Im mniej pobiera mocy monitor w trybie stand by, tym mniejsze zużycie prądu.
Klasa efektywności energetycznej w trybie HDR
Klasa efektywności energetycznej w trybie HDR odnosi się do poziomu zużycia energii przez urządzenie. Im wyższa klasa energetyczna, tym mniejsze jest zużycie energii podczas pracy w trybie HDR (High Dynamic Range). Klasy energetyczne w trybie HDR są oznaczane literami od A do G, z A oznaczającą najwyższą wydajność energetyczną, a G – najniższą.
Klasa efektywności energetycznej w trybie SDR
Klasa efektywności energetycznej odnosi się do poziomu zużycia energii. Im wyższa klasa energetyczna, tym mniejsze jest zużycie energii przez urządzenie, podczas pracy w trybie SDR (Standard Dynamic Range). Klasy energetyczne są oznaczane literami od A do G, z A oznaczającą najwyższą wydajność energetyczną, a G - najniższą.
Klasa energetyczna
Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej od marca 2021 r. na nowych produktach AGD i RTV pojawiły się zmienione etykiety energetyczne oparte na prostszej skali (od A do G). Na etykietach znajdują się też kody QR, które kierują do internetowej karty produktu w bazie EPREL. Nowe etykiety mogą również zawierać ikony z użytecznymi informacjami o pojemności lub wymiarach produktu, o poziomie hałasu lub zużyciu wody.
Dbamy o Twoją prywatność, zapoznaj się z informacją:
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych w opisanych dalej celach, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.
Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Dostosuj zgody
Dzięki plikom cookies i technologii pokrewnej (dalej: jako „pliki cookies”) poprawiamy funkcjonalność strony oraz wyświetlamy Ci treści, które lepiej odpowiadają na Twoje potrzeby i oczekiwania.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wybory, których dokonujesz w odniesieniu do celów i podmiotów (partnerów) wymienionych w tej informacji, są zapisywane w pliku cookie o nazwie „consentcookie” na maksymalny czas do 400 dni.
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Niezbędne wykorzystywanie plików cookies
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
zawsze aktywne
Cele IAB TCF
Cele:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich(113 partnerów)
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Większość celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu, wiąże się z przechowywaniem lub uzyskiwaniem dostępu do informacji z Twojego urządzenia użytkownika, gdy korzystasz z aplikacji lub odwiedzasz witrynę internetową. Na przykład dostawca lub wydawca mogą umieścić pliki cookie na Twoim urządzeniu, gdy po raz pierwszy odwiedzasz witrynę internetową. Chodzi o możliwość rozpoznania urządzenia podczas kolejnych wizyt (w ramach każdorazowego dostępu do określonych plików cookie).
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam(66 partnerów)
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Producent samochodów chce promować swoje pojazdy elektryczne wśród świadomych ekologicznie użytkowników żyjących w mieście, po godzinach pracy. Reklama wyświetla się na stronie z powiązaną treścią (np. w związku z artykułem na temat działań dotyczacych zmian klimatycznych) po godzinie 18:30. Jest widoczna dla użytkowników, których nieprecyzyjna lokalizacja wskazuje na to, że znajdują się w strefie miejskiej.
Duży producent akwareli chce przeprowadzić kampanię reklamową online dotyczącą najnowszej gamy oferowanego asortymentu. Zależy mu na dywersyfikacji odbiorców i chce dotrzeć do jak największej liczby amatorów malarstwa i profesjonalnych artystów. Wolałby, aby reklama nie pojawiała się obok niedopasowanych treści, na przykład przy artykule dotyczacym tego, jak pomalowac dom. Wykrywana jest liczba wyświetleń reklamy. Podlega ona ograniczeniom, tak aby użytkownik nie oglądał jej zbyt często.
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam(92 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Jeśli przeczytałeś kilka artykułów o najlepszych akcesoriach rowerowych do kupienia, to informacja ta może zostać wykorzystana do stworzenia profilu o Tobie odnośnie do faktu, iż interesują Cię akcesoria rowerowe. Takiego profilu można użyć lub poprawić go później, w tej samej lub w innej witrynie bądź w aplikacji. Wszystko po to, żeby pokazać Ci reklamę konkretnej marki akcesoriów rowerowych. Jeśli spojrzysz również na konfigurator wyposażenia pojazdu w witrynie producenta samochodów luksusowych, informacja ta może zostać powiązania z tym, że interesujesz się rowerami. Rzecz w tym, aby udoskonalić Twój profil w oparciu o założenie, że interesujesz się luksusowym sprzętem rowerowy.
Firma odzieżowa chce wypromować nową linię ubrań dziecięcych najwyższej klasy. Nawiązuje kontakt z agencją, która obsługuje sieć sklepów odwiedzanych przez zamożnych klientów (np. eleganckich supermarketów). Firma odzieżowa prosi agencję o utworzenie profili młodych rodziców lub par, które prawdopodobnie są zamożne i mają od niedawna dzieci. Profile te mają być później wykorzystane do wyświetlania odpowiednich reklam w aplikacjach partnerów przeznaczonych dla młodych par.
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam(85 partnerów)
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Sklep internetowy chce reklamować ograniczoną czasowo wyprzedaż butów do biegania. Sklep pragnie kierować reklamy do użytkowników, którzy wcześniej oglądali buty do biegania w aplikacji mobilnej. Technologie śledzące mogą być wykorzystywane do rozpoznawania, czy użytkownik wcześniej korzystał z aplikacji mobilnej do przeglądania butów do biegania. Chodzi o pokazanie odpowiednich reklam w aplikacji./ po to aby wyswietlic tobie odpowiednie technologie
Profil utworzony z myślą o spersonalizowanej reklamie w odniesieniu do osoby, która szuka akcesoriów rowerowych w witrynie internetowej, może zostać wykorzystany do wyświetlania odpowiedniej reklamy takich akcesoriów w aplikacji mobilnej innej organizacji.
Tworzenie profili w celu personalizacji treści(31 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Przeczytałeś kilka artykułów na platformie mediów społecznościowych o tym, jak zbudować domek na drzewie. Informacje te mogą zostać dodane do Twojego profilu, aby oznaczyć Twoje zainteresowanie treściami związanymi z aktywnością na świeżym powietrzu oraz przewodnikami dla samouków (chodzi o umożliwienie personalizacji treści, tak aby na przykład w przyszłości wyświetlało Ci się więcej postów na blogach i artykułów na temat domków na drzewach czy drewnianych chatek w lesie).
Obejrzałeś trzy filmy na temat eksploracji przestrzeni kosmicznej w różnych aplikacjach telewizyjnych. Niezależna platforma informacyjna, z którą nie miałeś jeszcze do czynienia, tworzy profil oparty na dotychczasowych treściach przeglądanych przez Ciebie. Oznacza zatem eksplorację przestrzeni kosmicznej jako temat, który może Ci się wydać nteresujący w innych materiałach wideo.
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści(27 partnerów)
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Czytasz artykuły na temat wegetarianizmu na pewnej platformie mediów społecznościowych. Następnie zaczynasz korzystać z aplikacji kulinarnej niezależnej firmy. Profil utworzony na Twój temat na platformie mediów społecznościowych będzie wykorzystywany do prezentowania Ci przepisów wegetariańskich na ekranie powitalnym aplikacji kulinarnej.
Obejrzałeś trzy filmy o wioślarstwie w różnych witrynach internetowych. Niezależna platforma udostępniająca materiały wideo zarekomenduje Ci pięć innych filmów na temat wioślarstwa, które mogą Cię zainteresować podczas korzystania z aplikacji telewizyjnej – w oparciu o profil utworzony na Twój temat po odwiedzeniu przez Ciebie wspomnianych wcześniej witryn internetowych w celu obejrzenia filmów online.
Pomiar efektywności reklam(77 partnerów)
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Kliknąłeś reklamę dotyczącą rabatów Black Friday oferowanych przez sklep internetowy na witrynie internetowej wydawcy i dokonałeś zakupu produktu. Twoje kliknięcie zostanie powiązane z tym zakupem. Dokonany zostanie pomiar Twojej interakcji celem sprawdzenia, ile kliknięć reklamy doprowadziło do zakupu.
Jesteś jedną z niewielu osób, które kliknęły reklamę dotyczącą zniżki z okazji „międzynarodowego dnia uznania”, oferowanej przez sklep internetowy z prezentami w aplikacji wydawcy. Wydawca chce uzyskać odpowiednie raporty, aby dowiedzieć się, jak często Ty lub inni użytkownicy oglądali konkretne reklamy w aplikacji, a w szczególności tę dotyczącą „międzynarodowego dnia uznania”. Rzecz w tym, aby pomóc wydawcy i jego partnerom (np. agencjom) w optymalizacji lokowania reklam.
Pomiar efektywności treści(33 partnerów)
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Przeczytałeś wpis na blogu o pieszej turystyce w aplikacji mobilnej wydawcy, po czym skorzystałeś z linku do polecanego i powiązanego postu. Twoja reakcja zostanie zarejestrowana, gdyż pozwala sądzić, że początkowy post dotyczący pieszych wędrówek był przydatny i udało się zainteresować Cię powiązanym postem. Odpowiednie wskaźniki zostaną zmierzone, aby dowiedzieć się, czy w przyszłości tworzyć więcej postów na temat pieszych wędrówek i gdzie je umieszczać na ekranie głównym aplikacji mobilnej.
Został Ci zaprezentowany materiał wideo o trendach modowych, ale przestałeś go oglądać po 30 sekundach. Ta informacja pozwala określić prawidłową długości przyszłych filmów o trendach modowych.
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł(55 partnerów)
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Właściciel księgarni internetowej chce, aby raporty handlowe pokazywały odsetek odwiedzających, którzy odwiedzili witrynę i opuścili ją, nic nie kupiwszy, osób, które odwiedziły witrynę i kupiły ostatnią autobiografię celebryty miesiąca, jak również średni wiek i rozkład dystrybucji poszczególnych kategorii wśród kobiet i mężczyzn. Dane związane z nawigacją przez Ciebie po witrynie i Twoimi cechami osobistymi są następnie wykorzystywane i łączone z innymi odpowiednimi informacjami w celu wygenerowania wspomnianych statystyk.
Reklamodawca chce lepiej poznać preferencje odbiorców, którzy wchodzą w interakcje z jego reklamami. Zleca więc instytutowi badawczemu porównanie cech charakterystycznych użytkowników, którzy zareagowali na reklamę z typowymi atrybutami użytkowników podobnych platform na różnych urządzeniach. Wypracowane porównanie uświadamia reklamodawcy, że odbiorcy jego reklam uzyskują do nich dostęp głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych i są to zwykle osoby w wieku od 45 do 60 lat.
Rozwój i ulepszanie usług(63 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Platforma technologiczna współpracująca z dostawcą mediów społecznościowych zauważa wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnych i wyciąga wniosek – na podstawie profili użytkowników – że wielu z nich korzysta z połączeń mobilnych. Decyduje się na skorzystanie z nowej technologii dostarczania reklam sformatowanych specjalnie pod kątem urządzeń mobilnych. Są to reklamy o niskiej przepustowości, a jednocześnie bardzo wysokiej efektywności.
Reklamodawca poszukuje nowej metody wyświetlania reklam na nowym typie urządzenia konsumenckiego. W związku z tym gromadzi informacje dotyczące sposobów interakcji użytkowników z nowym urządzeniem. Chciałby dowiedzieć się, czy może zbudować nowy mechanizm wyświetlania reklam na urządzeniu tego rodzaju.
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści(14 partnerów)
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Magazyn podróżniczy opublikował w swojej witrynie internetowej artykuł na temat nowych kursów online prowadzonych przez szkołę językową, ukierunkowanych na ułatwianie komunikacji w czasie podróży. Wpisy na blogu szkoły są umieszczane bezpośrednio w dolnej części strony. Dobiera się je na podstawie Twojej nieprecyzyjnej lokalizacji (na przykład wpisy na blogu wyjaśniające program kursów dotyczących języków innych niż język kraju, w którym się znajdujesz).
Aplikacja mobilna z wiadomościami sportowymi zaczęła publikować nową serię artykułów na temat ostatnich meczów piłkarskich. W każdym artykule są filmy (dostarczane przez niezależną platformę streamingową) z najciekawszymi fragmentami poszczególnych meczów. Jeżeli użytkownik przyspieszy jakiś film, może to oznaczać, że następny prezentowany materiał wideo powinien być krótszy.
Cele specjalne:
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
(89 partnerów)
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Pośrednik reklamowy dostarcza reklamy różnych reklamodawców do swojej sieci witryn partnerskich. Zauważa duży wzrost liczby kliknięć reklam odnoszących się do jednego reklamodawcy. Na podstawie danych dotyczących źródła kliknięć dochodzi do wniosku, że 80% kliknięć pochodzi od botów, a nie od ludzi.
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści(81 partnerów)
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Kliknięcie łącza w artykule zwykle kieruje użytkownika na inną stronę lub część artykułu. Aby to osiągnąć, 1) przeglądarka wysyła żądanie na serwer połączony z witryną internetową, 2) serwer odpowiada („oto artykuł, o który prosiłeś”), korzystając z informacji technicznych automatycznie zawartych w żądaniu wysłanym przez urządzenie, aby prawidłowo wyświetlić informacje/ilustracje będące częścią żądanego artykułu. Technicznie rzecz biorąc, taka wymiana informacji jest niezbędna do dostarczenia treści wyświetlanych na ekranie.
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich(71 partnerów)
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Gdy użytkownik odwiedza witrynę internetową i ma wybór między wyrażeniem zgody lub odmową korzystania z profili w związku z przekazywaniem personalizowanych reklam, decyzja podjęta przez użytkownika w tym zakresie zostaje zapisana i przekazana dostawcom reklam, tak aby prezentowane reklamy były z nią zgodne.
Funkcje:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł(83 partnerów)
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
Łączenie różnych urządzeń(80 partnerów)
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie(84 partnerów)
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Funkcje specjalne:
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych(42 partnerów)
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji(16 partnerów)
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.