Porównanie Nikon AF NIKKOR 50mm f/1.8D vs Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

Nikon AF NIKKOR 50mm f/1.8D
Nikon AF NIKKOR 50mm f/1.8D
Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G
Nikon AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G
Cena od669,00 od919,00
Ocena
4,6
67 opinii
4,63 5 0 (4,6)
4,8
174 opinie
4,78 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Nikon Nikon
Rodzaj Standardowe Standardowe
Model AF NIKKOR 50mm f/1.8D AF-S NIKKOR 50mm f/1.8G

Fizyczne

Długość 39 mm 52,5 mm
Waga 155g 0,185 kg

Charakterystyka

Typ bagnetu Nikon F Nikon F
Typ ogniskowania Stałoogniskowe Stałoogniskowe
Średnica filtra 52 mm 58 mm

Techniczne

Ustawienie ostrości Autofocus Autofocus
Liczba listków 7 7
Mechanizm autofokusa AF SWM
Ogniskowa 50 mm 50 mm
Pole widzenia 46 stopni 47 stopni
Światłosiła f/1,8 f/1,8
Stabilizacja Bez stabilizacji Bez stabilizacji
Tryb makro Nie Nie
Ostrość od 0,45 m 0,45 m
Obiektyw do matryc - Pełna klatka

Cechy Produktów

jakość
jasność
ostrość

Opinie

Opinie kupujących
  • e...a Ocena: 4/5
    Słyszałem wiele pozytywnych opinii o tym obiektywie ale dopiero własnoręczne wykonanie zdjęć uświadomiło mi jak mocno dobra stałoogniskowa optyka może różnić się od dobrego zooma. Podstawową zaletą 50-tki jest plastyka obrazu. Daje ona zharmonizowane zdjęcia, bogate w szczegóły w cieniach, nie tracąc przy tym ostrości detali. Zdjęcia mają "magiczny" klimat, który zadowoli wyczulonych na niuanse fotografów. Szczerze polecam ten obiektyw - uważam go, biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, za najlepiej wydane przeze mnie pięniądze na sprzęt fotograficzny. Na pewno nie jest to obiektyw dla osób lubiących "zabłysnąć" sprzętem (usłyszałem od kolegi: "ale masz mały... obiektyw" ;) ale tak na prawdę to właśnie była jedna z cech, które nakłoniły mnie do jego zakupu. Lubię robić niepozowane z czytaj więcej
  • 7...6 Ocena: 4/5
    Młodszy brat AF 50mm f/1.4, ale niegorszy i o pół ceny tańszy. Za niewielkie pieniądze super szkło do cyfrówek. Pięknie rysuje, idealny przy zdjęciach ze światłem zastanym. Konieczny zakup dla osób poważnie myślących o fotografii. czytaj więcej
  • Grzesiek Kułak Ocena: 5/5
    Lekki jasny obiektyw dość porządnie wykonany, jak na tani standard bardzo dobrze ostrzy nawet w ciemnych pomieszczeniach, rozdzielczość i ostrość super zwłaszcza od przesłony 2.2 w górę. Ładne barwy przyjemny bokeh na obrazku do puszki APS-C ze śrubokrętem szkiełko wręcz niezbędne. Jeśli komuś zależy na zupełnej ciszy ostrzenia to na pewno warto wybrać serię G. czytaj więcej
  • Patryk Ocena: 4,5/5
    Nie lubiłem "stałek" do czasu gdy z konieczności musiałem przez 3 dni na warsztatach foto robić zdjęcia pożyczonym obiektywem 50mm 1.8D. W słabym świetle np. zacieniony las, koledzy z zoomami nie potrafili z ręki zrobić nie poruszonego zdjęcia. Mnie się udało. Robiłem portrety, krajobrazy, architekturę, wnętrza i nocne. Okazało się, że "stałka" jest dobra do wszystkiego i ma dodatkowe plusy w postaci światła i bokeh. Po warsztatach kupiłem nowszą wersję tego obiektywu czyli 1.8G czytaj więcej
  • jurek orawski Ocena: 5/5
    Bardzo dobry stosunek jakości do ceny tego obiektywu. Zachowano tutaj kompromis jasność-cena, dzięki czemu ten świetny produkt jest dostępny szerszemu gronu zapalonych fotografów. Fotografów wymagających i bardziej świadomych. Dla zaawansowanego amatora ale nie tylko. Podobny obiektyw, ale dwukrotnie jaśniejszy (otwór względny równy 1.4 zamiast 1.8) - taka, wydaje się, nieznaczna różnica powoduje co najmniej 2,5 krotny wzrost ceny. czytaj więcej
  • bialogardzianin Ocena: 4,5/5
    Z pewną obawą kupiłem obiektyw Nikon 50mm f/1.8G AF-S (JAA015DA), gdyż zawsze istnieje ryzyko wady front lub back focus. Miałem jednak szczęście i trafiłem na udaną sztukę, która rewelacyjnie przypasowała do mojego korpusu FX. To super ostry, kontrastowy i trafiający w punkt od pełnej dziury obiektyw! Stał się moim ulubionym i Twoim też się stanie jeśli go kupisz! Dziękuję fotoplus.pl za udaną transakcję i sprzedaż wyśmienitego obiektywu! czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 1/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj w obiektywach oznacza ich specyfikację i przeznaczenie. Może to być np. obiektyw szerokokątny, teleobiektyw, makro itp. Każdy rodzaj ma różne cechy, które wpływają na rodzaj zdjęć, jakie można z nimi wykonać.

Typ bagnetu

Typ bagnetu ma kluczowe znaczenie przy zakupie obiektywu, ponieważ decyduje o kompatybilności między obiektywem a aparatem fotograficznym. Każdy producent aparatu ma swój własny system mocowania obiektywów, który może się różnić. Właściwy typ bagnetu musi być wybrany, aby obiektyw pasował do aparatu i mógł być zamocowany bez problemów. Niewłaściwy typ bagnetu uniemożliwi zamocowanie obiektywu lub spowoduje problemy z funkcjonalnością.

Typ ogniskowania

Typ ogniskowania - ogniskowanie to zjawisko fizyczne zachodzące w soczewkach obiektywu odpowiadajace za ustawienie ostrości.

Średnica filtra

Średnica filtra w obiektywie to wymiar określający rozmiar filtrów, które można zamocować na obiektywie. Zwykle określana jest w milimetrach i znajduje się na obudowie obiektywu lub na jego korku. Aby wybrać odpowiedni rozmiar filtra, należy zmierzyć średnicę zewnętrzną gwintu obiektywu lub sprawdzić w specyfikacji technicznej, jaki jest wymagany rozmiar filtra. Filtry o różnych średnicach nie są kompatybilne ze sobą, więc należy wybrać filtr, który pasuje do średnicy obiektywu.

Ustawienie ostrości

Ustawienie ostrości w aparatach bezlusterkowych określa, na którym obszarze zdjęcia ma być skupiona ostrość. Dzięki temu można uzyskać wyraźne i ostre zdjęcia, eliminując nieostry lub rozmyty efekt. Aparaty oferują różne metody ustawiania ostrości, w tym automatyczne i manualne, co pozwala dostosować się do różnych warunków fotografowania.

Ogniskowa

Ogniskowa to jedna z podstawowych cech obiektywu, określająca jego zdolność do zbierania światła i kształtowania obrazu. Ogniskowa jest wyrażona w milimetrach i odnosi się do odległości między ogniskiem soczewki a płaszczyzną, na której skupia się obraz.

Światłosiła

Światłosiła obiektywu to parametr określający, jak dużo światła jest w stanie przepuścić dany obiektyw. Wyraża się on w liczbach przysłony, np. f/1.8, f/2.8, f/4 itd. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe światło pada na matrycę aparatu, co pozwala na uzyskanie jaśniejszych zdjęć w słabych warunkach oświetleniowych.

Stabilizacja

Stabilizacja w aparatach bezlusterkowych to technologia redukująca drgania aparatu podczas fotografowania, co pomaga uzyskać klarowne i ostre zdjęcia nawet przy długich czasach naświetlania lub podczas filmowania. Działa poprzez kompensację drgań ręki użytkownika lub ruchów obiektywu, zapewniając lepszą jakość obrazu.