Porównanie Oculus Quest 2 256 GB vs Oculus Quest 2 128GB

Oculus Quest 2 256 GB
Oculus Quest 2 256 GB
Oculus Quest 2 128GB
Oculus Quest 2 128GB
Cena wyprzedane od1 999,00
Ocena
4,9
37 opinii
4,91 5 0 (4,9)
4,8
132 opinie
4,83 5 0 (4,8)
Wybrane oferty

Podstawowe informacje

Marka Oculus VR Oculus
Rodzaj Gogle VR Gogle VR
Przeznaczenie PC PC
Rozdzielczość ekranu 3664 x 1920 (1832 x 1920 na każde oko) 3664 x 1920 (1832 x 1920 na każde oko)
Kąty widzenia 98° 100º
Czujniki Akcelerometr, Żyroskop, Magnetometr Akcelerometr, Żyroskop, Magnetometr
Odświeżanie 90 Hz, 72 Hz 90 Hz, 72 Hz, 60 Hz
Dźwięk Wbudowany mikrofon, Wbudowane głośniki Wbudowany mikrofon
Złącza USB-C 3.0, Audio -
Pamięć 256 GB 128 GB
Waga 503 g -
Kolor Biały Biały
Model - Quest 2 128GB

Cechy Produktów

Opinie

Opinie kupujących
  • p...2 Ocena: 5/5
    Quest 2 ma świetny obraz - piksele są praktycznie niewidoczne i obraz jest tak czysty, że "łatwo pomylić z prawdziwością" #pdk. Obraz jest wyraźnie lepszy niż w ubiegłorocznym Valve Index, który jest 2,5 raza droższy. Domyślne odświeżanie 72 Hz jest ok, podbicie do eksperymentalnych 90 Hz robi sporą różnicę. FoV, czyli pole widzenia pozostawia trochę do życzenia, ale podczas gry przestaje się odczuwać to jako problem. Tracking działa rewelacyjnie, biorąc pod uwagę, że opiera się on jedynie na czterech kamerach umieszczonych w headsecie. Jeśli kontroler znika z pola widzenia kamer, tracking jest "przewidywany" na bieżąco przy użyciu wewnętrznych mechanizmów kontrolera - sprawdzałem i to też sprawdza się całkiem nieźle, więc brak zewnętrznych urządzeń śledzących nie jest czymś, czym trzeba czytaj więcej
  • w...g Ocena: 5/5
    Great for its money czytaj więcej
  • marekb241 Ocena: 4,5/5
    Działają bezprzewodowo (WiFi 6) gry ze Steam odpalane na laptopie (Ethernet 2.5GbE). To deklasuje inne gogle. Nie wiem jak na większych odległościach od routera, ale w pobliżu obraz jest płynny. Brak konieczności ustawiania latarni do trackingu. Sam tracking działa więcej niż dobrze. Pół gwiazdki odejmuję za konieczność posiadania konta Facebook/Oculus i ograniczone pole widzenia (tzw. FOV). czytaj więcej
  • o...6 Ocena: 5/5
    ***** czytaj więcej
  • Przemysław Ocena: 5/5
    Są to moje pierwsze gogle VR, więc niewiele mogę powiedzieć. Wrażenia bardzo dobre, zabawa fajna, dźwięk z wbudowanych głośniczków całkowicie wystarczający, bardzo dobrze działająca strefa bezpieczeństwa przestrzennego (zbliżenie się do granicy obszaru powoduje wyświetlenie siatki, a po jej przekroczeniu pokazywany jest rzeczywisty obraz z pomieszczenia), przydałaby się płynna regulacja rozstawu oczu (ale nie jest źle), a może i możliwość niewielkiej regulacji ostrości (obraz nie jest zły, ale jest nieco gorszy niż się spodziewałem). czytaj więcej
  • g...l Ocena: 5/5
    Bardzo wygodne, estetyczne i dość lekkie gogle. Bardzo przyjemne w obsłudze, śledzenie dłoni działa bardzo przyjemnie, gry się nie zacinają, a możliwość łączenia z komputerem jest fenomenalna. Sklep wymaga dopracowania, lecz można na to przymknąć oko. Kontrolery są bardzo wytrzymałe(nie raz przyłożyłem w ścianę) a system zabezpieczający obszar gry działa bardzo dokładnie. Wbudowane głośniki sprawiają wręcz że kinowe doznania. Szczerze polecam. czytaj więcej

Podsumowanie

Liczba punktów 1/2 1/2
Wybrane oferty

Opis pojęć użytych w porównaniu

Rodzaj

Rodzaj okularów VR określa ich konstrukcję i sposób działania. Wybór odpowiedniego rodzaju wpływa na jakość immersji, wygodę użytkowania i kompatybilność z innymi urządzeniami. Filtr pomaga dopasować okulary VR do indywidualnych potrzeb i preferowanego sposobu korzystania z wirtualnej rzeczywistości.

Przeznaczenie

Przeznaczenie okularów VR oznacza zdolność okularów do współpracy z danym urządzeniem (np. komputerem, konsolą, smartfonem), systemem operacyjnym lub platformą VR (np. SteamVR, Oculus Home).

Obsługiwana przekątna ekranu

Obsługiwana przekątna ekranu określa rozmiar ekranu smartfona, który można umieścić w goglach VR. Mierzona jest po przekątnej, od jednego narożnika do przeciwległego, i podawana w calach. Dopasowanie ekranu do zakresu obsługiwanego przez okulary zapewnia optymalny komfort użytkowania oraz jakość wyświetlanego obrazu.

Rozdzielczość ekranu

Rozdzielczość ekranu okularów VR określa, jak wiele pikseli jest wyświetlane na jednym okularze. Im wyższa rozdzielczość, tym obraz będzie bardziej szczegółowy i wyraźny. Rozdzielczość ekranu okularów VR jest mierzona w pikselach na cal (PPI) lub w całkowitej liczbie pikseli.

Kąty widzenia

Pole widzenia w okularach VR to kąt, pod którym użytkownik może zobaczyć wirtualny świat wyświetlany wewnątrz okularów. Oznacza to, że im większe pole widzenia, tym więcej przestrzeni wirtualnej rzeczywistości będzie widoczne w jednym czasie.

Czujniki

Czujniki w okularach VR to specjalne urządzenia, które pomagają śledzić ruchy użytkownika i dostosować obraz wyświetlany w okularach do jego położenia w przestrzeni. Czujniki działają razem, aby umożliwić użytkownikowi płynne poruszanie się i interakcję z wirtualnym światem, tworząc bardziej realistyczne i immersyjne doświadczenie VR.

Odświeżanie

Częstotliwość odświeżania w okularach VR to liczba razy, jak często obraz na ekranie okularów jest odświeżany na sekundę (Hz). Oznacza to, ile razy na sekundę okulary VR wyświetlają nowy obraz wirtualnego świata przed oczami użytkownika. Typowa częstotliwość odświeżania w okularach VR wynosi 60Hz lub 90Hz, ale niektóre modele okularów mogą osiągać wyższe wartości, takie jak 120Hz lub nawet 144Hz.

Pamięć

Pamięć w okularach VR to ilość miejsca przeznaczonego na przechowywanie danych, takich jak pliki z grami, aplikacjami, filmami, teksturami i innymi danymi potrzebnymi do uruchomienia i działania wirtualnej rzeczywistości.