Oferty, których kolejność prezentacji zależy od płatnej licytacji Partnerów Ceneo. Pozostałe oferty prezentowane są według ceny lub kryteriów sortowania wybranych przez użytkownika.
Podstawowe informacje
Rodzaj amplitunera
Stereofoniczny
Stereofoniczny
Liczba kanałów
2.1
2.1
Moc surround
200 W (6 ohm)
160 W (6 ohm)
Waga
11,8 kg
8,8 kg
Marka
Onkyo
Onkyo
Głębokość
383 mm
329 mm
Impedancja głośników
4-8Ohm
4-16Ohm
Kolor
Czarny
Czarny
Komunikacja
Bluetooth
Bluetooth, Wi-Fi
Liczba cyfrowych wejść koaksjalnych
1
3
Liczba cyfrowych wejść optycznych S/PDIF
2
1
Liczba cyfrowych wyjść optycznych S/PDIF
2
1
Liczba wejść HDMI
6
4
Liczba wyjść HDMI
2
1
Moc dynamiczna na kanał 6 Ohm
200W
160W
Szerokość
435 mm
435 mm
Tryb HDR
Tak
-
Wysokość
174 mm
149 mm
Wyświetlacz
Tak
Tak
Moc dynamiczna na kanał 8 Ohm
-
120W
Pilot
-
Tak
Przetwornik C/A
-
Tak
Łączność
DLNA
-
Tak
Cechy Produktów
jakość dźwięku
wygląd
wygoda używania
Opinie
Opinie kupujących
Użytkownik Ceneo Ocena:
5/5
Wystawiono
Moim zdaniem najlepszy amplituner na rynku! Posiadałem dwa Amplitunery równolegle Onkyo TX-8390 oraz Yamaha R-N803D, czyli dwa flagowce tych firm. Po bezpośrednim porównaniu jednoznacznie wygrał Onkyo - test SACD Marantz oraz na Dali Opticon 2, Dali Opticon 6 i Dali Ikon 6 Mk2. Nie piszę tutaj nawet o tym, że Yamaha nie ma złącz HDMI, nie dekoduje plików MQA, nie wykonuje Upscalingu do 4K itd. Mam na myśli sam dźwięk końcówki mocy - po prostu dźwiękowo Onkyo jest bardziej zrównoważony, nie posiada tak wyostrzonej góry jak Yamaha, posiada cieplejszą średnicę, bardziej audiofilski, mocniejszy i bardziej kontrolowany bas. Po kilkugodzinnych odsłuchach porównawczych Yamahę spakowałem do kartonu i sprzedałem. Żeby nie było - od lat jestem szczęśliwym posiadaczem Yamahy MX-2 i CX-2. Przez rok cz
czytaj więcej
Użytkownik Ceneo Ocena:
4/5
Wystawiono
Widzę że to wadą fabryczna z tym bluetooth,u mnie też to był problem,zrywa połączenie po paru sekundach,ale to nie problem bo nie słucham po bluetooth,po tygodniu sprzedałem bo dobra cena w necie za niego, jest funkcjonalny, trzeba się przyłożyć do ustawień, wtedy pokaże co potrafi,z tą mocą trochę przesadzili,200 Watt na kanał przy poborze z prądu 340watt to nie realne, zaliczył parę zwiech na necie czego nie lubię, ogólne kupił bym go jeszcze raz ale w cenie 2,5 tyś max,po ustawieniu korekcji i włączeniu na pilocie zagrał pięknie ale bez subwoofera nie ma przy takiej mocy basu,nie pisze tu by bas ściany burzył tylko o normalnym przyzwoitym basie,z subwoerem zagra pięknie każdy szczegół słychać i kolumnach i w subie, gitarę basową słychać w każdym szczególe,a tak poza tym wychwalony ale
czytaj więcej
Użytkownik Ceneo Ocena:
4/5
Wystawiono
Witam.Posiadam 8390 i muszę przyznać, że po 8050/ 8150/8270 które miałem jest chyba najlepszy .Mam na myśli ogrom wejść itp.wyjscia hdmi ect.Dzwiek jest bardzo podobny do 8050 ale z lepsza przestrzenią. Wyraźniejsze wyższe tony i delikatnie średnica przoduje z lekko ocieploną nutką. Generalnie jest dopiero po 5h ,więc przed nim długa droga do wygrzania ale jak na pierwszy rozuch ,to robi całkiem dobre wrażenie. Gabaryty dość spore a jeśli chodzi o moc to ,8050 jest mocniejsze ,więc te 200 w w 6 Ohm ,to moim zdaniem przesada .U mnie gra z heco aura 700 i sądzę ,że jest to dobre połączenie.
czytaj więcej
d...k Ocena:
4/5
Wystawiono
Jakość dźwięku: dobra, ale brak equlizera sprawia, że nie można uzyskać prawdziwie głębokiego, dostosowanego do muzyki brzmienia. Sama regulacja niskie/wysokie tony to trochę za mało. Tęsknę, za swoim starym amplitunerem. Dla mnie ważne, że przedwzmacniacz dla gramofonu magnetycznego jest ok. Nie słychać szumów, przydźwięków - mimo, że musiałem używać przejściówki złącz.
Wygląd: ok, b. ładny. Zmyłkowa jest pokazywana na zdjęciach szerokość panelu wyświetlacza. W praktyce 1/3 szerokości stanowi wyświetlacz, więc wszystko nadal polega na automatycznym przewijaniu.
Wygoda używania: ok. Choć nie mogę nadal złapać logiki wędrowania po sieciowych stacjach radiowych i wywoływania presetu > 9.
Różnorodność połączeń: mnie wyszło na styk choć przydałoby się jeszcze dodatkowe wejście optyczne. Są 2.
czytaj więcej
fulleks Ocena:
5/5
Wystawiono
Gra całkiem fajnie, podłączony do Tonsil Maestro III. Trochę bałem się braku kodeków bluetooth jak AptX czy LDAC, jednak AAC daje radę. Dla bardziej wymagającego ucha zawsze istnieje możliwość uruchomienia streamingów (Tidal, Spotify itp kontrolowane w aplikacji Onkyo na smartfona) na samym urządzeniu lub strumieniowanie za pomocą chromecast. Początkowo nie chciał współpracować z telewizorem przez HDMI - problem rozwiązał się po hard resecie (zone2 + power) i już nie wrócił.
czytaj więcej
eagle Ocena:
5/5
Wystawiono
Amplituner gra z Klipsch RP 8000 F oraz Klipsch R-115SW na 38m/kw. Polecam jeśli ktoś lubi dużo BASU.....po za tym sprzęt wspaniale razem współpracuje. POLECAM !!!
czytaj więcej
Oferty, których kolejność prezentacji zależy od płatnej licytacji Partnerów Ceneo. Pozostałe oferty prezentowane są według ceny lub kryteriów sortowania wybranych przez użytkownika.
Opis pojęć użytych w porównaniu
Rodzaj amplitunera
Rodzaj amplitunera odnosi się do ich klasyfikacji ze względu na specyficzne cechy, takie jak liczba kanałów audio, moc wyjściowa, funkcje sieciowe, obsługiwane formaty dźwięku oraz przeznaczenie.
Liczba kanałów
Liczba kanałów odnosi się do ilości oddzielnych ścieżek dźwiękowych, które są emitowane przez głośniki. Typowy soundbar może mieć 2.0 (dwie ścieżki stereo), 2.1 (dwie ścieżki stereo plus subwoofer), 5.1 (pięć głośników i subwoofer) lub nawet więcej kanałów, co wpływa na jakość dźwięku i doświadczenie dźwiękowe użytkownika.
Moc surround
Moc surround jest podawana w watach i określa moc, jaką wzmacniacz może dostarczyć do głośników surround. Warto pamiętać, że wartość ta może się różnić w zależności od producenta i modelu amplitunera
Dekodery dźwięku
Dekodery dźwięku przetwarzają różne formaty dźwięku na sygnał, który może być odtwarzany przez głośniki - mogą obsługiwać standardy dźwięku, takie jak Dolby Digital, DTS lub nawet nowsze formaty, zapewniając lepszą jakość dźwięku i bardziej immersyjne doświadczenie słuchania.
Impedancja głośników
Impedancja jest mierzona w omach i jest funkcją częstotliwości i charakterystyki głośnika. Głośnik może być podłączony do wzmacniacza audio, który wymaga określonej wartości impedancji, aby poprawnie funkcjonować. Zbyt niska impedancja może powodować zbyt duże obciążenie wzmacniacza, co może prowadzić do jego uszkodzenia. Zbyt wysoka impedancja może powodować zbyt mały prąd płynący przez głośnik, co może prowadzić do słabej jakości dźwięku.
Komunikacja
Komunikacja to proces przekazywania sygnałów dźwiękowych między różnymi urządzeniami lub głośnikami, obejmuje połączenia przewodowe, takie jak HDMI, optyczne lub analogowe, oraz bezprzewodowe, takie jak Bluetooth, Wi-Fi lub NFC, umożliwiając różne sposoby podłączenia i strumieniowania dźwięku.
Liczba cyfrowych wejść koaksjalnych
Liczba cyfrowych wejść koaksjalnych w amplitunerach określa ilość portów przeznaczonych do podłączania urządzeń z cyfrowym sygnałem dźwiękowym za pomocą kabla koaksjalnego. Typowe amplitunery oferują od jednego do kilku takich wejść, zapewniając obsługę różnych źródeł dźwięku, np. odtwarzaczy DVD czy dekoderów satelitarnych.
Liczba cyfrowych wejść optycznych S/PDIF
Cyfrowe wejścia S/PDIF pozwalają na przesyłanie sygnału cyfrowego audio bez jego degradacji, co zapewnia lepszą jakość dźwięku niż analogowe wejścia audio. W zależności od sprzętu, sygnał może być przesyłany za pomocą przewodu optycznego lub koaksjalnego. Cyfrowe wejścia S/PDIF w amplitunerze służą do przesyłania sygnału cyfrowego audio z innych urządzeń na amplituner, co pozwala na lepszą jakość dźwięku.
Liczba cyfrowych wyjść optycznych S/PDIF
Zaletą wyjść optycznych S/PDIF jest to, że przesyłają sygnał audio w postaci cyfrowej, co oznacza, że jakość dźwięku jest bardzo wysoka i nie ulega zniekształceniom. Ponadto, światłowody są odporne na zakłócenia elektromagnetyczne, co oznacza, że sygnał audio jest bardzo stabilny i nie jest narażony na zakłócenia. Cyfrowe wyjścia optyczne S/PDIF w amplitunerze to wygodne i wysokiej jakości rozwiązanie do przesyłania sygnału audio.
Liczba wejść HDMI
Liczba wejść HDMI w amplitunerach określa ilość portów przeznaczonych do podłączania urządzeń audio-wideo za pomocą kabla HDMI. Zazwyczaj jest to od kilku do kilkunastu wejść, umożliwiających podłączenie telewizora, odtwarzacza Blu-ray, konsoli do gier i innych urządzeń, co pozwala na łatwe przełączanie i obsługę różnych źródeł obrazu i dźwięku.
Liczba wyjść HDMI
Amplitunery zazwyczaj mają 1-2 wyjścia HDMI, choć modele flagowe mogą mieć więcej. Te wyjścia umożliwiają podłączenie do telewizora, projektora lub innych urządzeń audio-wideo, zapewniając wysoką jakość dźwięku i obrazu.
Moc dynamiczna na kanał 6 Ohm
Miara wydajności, określająca ilość mocy, jaką urządzenie może dostarczyć do głośników przy konkretnej impedancji (6 Ohm). Jest to istotne, gdyż niższa impedancja może wymagać większej mocy, aby uzyskać odpowiednią głośność i jakość dźwięku, co wpływa na doświadczenie słuchacza.
Moc dynamiczna na kanał 8 Ohm
Moc dynamiczna na kanał 8 Ohm w amplitunerach to zdolność dostarczania mocy do głośników przy impedancji 8 Ohm. Oznacza to, jak dużo energii może być przekazywane do każdego kanału, wpływając na głośność i klarowność dźwięku, szczególnie podczas dynamicznych fragmentów muzyki lub filmów.
Tryb HDR
Tryb HDR (z ang. High Dynamic Range) - sposób odczytu obrazu, który charakteryzuje się szerokim zakresem dynamiki. Wyświetlany obraz ma więc wysoką rozpiętość tonalną, która zbliżona jest do zakresu luminacji rejestrowanego przez człowieka. Rozwiązanie to sprawia, że tryb HDR zapewnia nieosiągalną wcześniej gradację wyświetlanych na ekranie telewizora odcieni, co w bezpośredni sposób przekłada się na zwiększenie jakości przetwarzanego obrazu.
Dbamy o Twoją prywatność, zapoznaj się z informacją:
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych w opisanych dalej celach, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.
Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Dostosuj zgody
Dzięki plikom cookies i technologii pokrewnej (dalej: jako „pliki cookies”) poprawiamy funkcjonalność strony oraz wyświetlamy Ci treści, które lepiej odpowiadają na Twoje potrzeby i oczekiwania.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wybory, których dokonujesz w odniesieniu do celów i podmiotów (partnerów) wymienionych w tej informacji, są zapisywane w pliku cookie o nazwie „consentcookie” na maksymalny czas do 400 dni.
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Niezbędne wykorzystywanie plików cookies
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
zawsze aktywne
Cele IAB TCF
Cele:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich(113 partnerów)
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Większość celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu, wiąże się z przechowywaniem lub uzyskiwaniem dostępu do informacji z Twojego urządzenia użytkownika, gdy korzystasz z aplikacji lub odwiedzasz witrynę internetową. Na przykład dostawca lub wydawca mogą umieścić pliki cookie na Twoim urządzeniu, gdy po raz pierwszy odwiedzasz witrynę internetową. Chodzi o możliwość rozpoznania urządzenia podczas kolejnych wizyt (w ramach każdorazowego dostępu do określonych plików cookie).
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam(66 partnerów)
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Producent samochodów chce promować swoje pojazdy elektryczne wśród świadomych ekologicznie użytkowników żyjących w mieście, po godzinach pracy. Reklama wyświetla się na stronie z powiązaną treścią (np. w związku z artykułem na temat działań dotyczacych zmian klimatycznych) po godzinie 18:30. Jest widoczna dla użytkowników, których nieprecyzyjna lokalizacja wskazuje na to, że znajdują się w strefie miejskiej.
Duży producent akwareli chce przeprowadzić kampanię reklamową online dotyczącą najnowszej gamy oferowanego asortymentu. Zależy mu na dywersyfikacji odbiorców i chce dotrzeć do jak największej liczby amatorów malarstwa i profesjonalnych artystów. Wolałby, aby reklama nie pojawiała się obok niedopasowanych treści, na przykład przy artykule dotyczacym tego, jak pomalowac dom. Wykrywana jest liczba wyświetleń reklamy. Podlega ona ograniczeniom, tak aby użytkownik nie oglądał jej zbyt często.
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam(92 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Jeśli przeczytałeś kilka artykułów o najlepszych akcesoriach rowerowych do kupienia, to informacja ta może zostać wykorzystana do stworzenia profilu o Tobie odnośnie do faktu, iż interesują Cię akcesoria rowerowe. Takiego profilu można użyć lub poprawić go później, w tej samej lub w innej witrynie bądź w aplikacji. Wszystko po to, żeby pokazać Ci reklamę konkretnej marki akcesoriów rowerowych. Jeśli spojrzysz również na konfigurator wyposażenia pojazdu w witrynie producenta samochodów luksusowych, informacja ta może zostać powiązania z tym, że interesujesz się rowerami. Rzecz w tym, aby udoskonalić Twój profil w oparciu o założenie, że interesujesz się luksusowym sprzętem rowerowy.
Firma odzieżowa chce wypromować nową linię ubrań dziecięcych najwyższej klasy. Nawiązuje kontakt z agencją, która obsługuje sieć sklepów odwiedzanych przez zamożnych klientów (np. eleganckich supermarketów). Firma odzieżowa prosi agencję o utworzenie profili młodych rodziców lub par, które prawdopodobnie są zamożne i mają od niedawna dzieci. Profile te mają być później wykorzystane do wyświetlania odpowiednich reklam w aplikacjach partnerów przeznaczonych dla młodych par.
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam(85 partnerów)
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Sklep internetowy chce reklamować ograniczoną czasowo wyprzedaż butów do biegania. Sklep pragnie kierować reklamy do użytkowników, którzy wcześniej oglądali buty do biegania w aplikacji mobilnej. Technologie śledzące mogą być wykorzystywane do rozpoznawania, czy użytkownik wcześniej korzystał z aplikacji mobilnej do przeglądania butów do biegania. Chodzi o pokazanie odpowiednich reklam w aplikacji./ po to aby wyswietlic tobie odpowiednie technologie
Profil utworzony z myślą o spersonalizowanej reklamie w odniesieniu do osoby, która szuka akcesoriów rowerowych w witrynie internetowej, może zostać wykorzystany do wyświetlania odpowiedniej reklamy takich akcesoriów w aplikacji mobilnej innej organizacji.
Tworzenie profili w celu personalizacji treści(31 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Przeczytałeś kilka artykułów na platformie mediów społecznościowych o tym, jak zbudować domek na drzewie. Informacje te mogą zostać dodane do Twojego profilu, aby oznaczyć Twoje zainteresowanie treściami związanymi z aktywnością na świeżym powietrzu oraz przewodnikami dla samouków (chodzi o umożliwienie personalizacji treści, tak aby na przykład w przyszłości wyświetlało Ci się więcej postów na blogach i artykułów na temat domków na drzewach czy drewnianych chatek w lesie).
Obejrzałeś trzy filmy na temat eksploracji przestrzeni kosmicznej w różnych aplikacjach telewizyjnych. Niezależna platforma informacyjna, z którą nie miałeś jeszcze do czynienia, tworzy profil oparty na dotychczasowych treściach przeglądanych przez Ciebie. Oznacza zatem eksplorację przestrzeni kosmicznej jako temat, który może Ci się wydać nteresujący w innych materiałach wideo.
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści(27 partnerów)
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Czytasz artykuły na temat wegetarianizmu na pewnej platformie mediów społecznościowych. Następnie zaczynasz korzystać z aplikacji kulinarnej niezależnej firmy. Profil utworzony na Twój temat na platformie mediów społecznościowych będzie wykorzystywany do prezentowania Ci przepisów wegetariańskich na ekranie powitalnym aplikacji kulinarnej.
Obejrzałeś trzy filmy o wioślarstwie w różnych witrynach internetowych. Niezależna platforma udostępniająca materiały wideo zarekomenduje Ci pięć innych filmów na temat wioślarstwa, które mogą Cię zainteresować podczas korzystania z aplikacji telewizyjnej – w oparciu o profil utworzony na Twój temat po odwiedzeniu przez Ciebie wspomnianych wcześniej witryn internetowych w celu obejrzenia filmów online.
Pomiar efektywności reklam(77 partnerów)
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Kliknąłeś reklamę dotyczącą rabatów Black Friday oferowanych przez sklep internetowy na witrynie internetowej wydawcy i dokonałeś zakupu produktu. Twoje kliknięcie zostanie powiązane z tym zakupem. Dokonany zostanie pomiar Twojej interakcji celem sprawdzenia, ile kliknięć reklamy doprowadziło do zakupu.
Jesteś jedną z niewielu osób, które kliknęły reklamę dotyczącą zniżki z okazji „międzynarodowego dnia uznania”, oferowanej przez sklep internetowy z prezentami w aplikacji wydawcy. Wydawca chce uzyskać odpowiednie raporty, aby dowiedzieć się, jak często Ty lub inni użytkownicy oglądali konkretne reklamy w aplikacji, a w szczególności tę dotyczącą „międzynarodowego dnia uznania”. Rzecz w tym, aby pomóc wydawcy i jego partnerom (np. agencjom) w optymalizacji lokowania reklam.
Pomiar efektywności treści(33 partnerów)
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Przeczytałeś wpis na blogu o pieszej turystyce w aplikacji mobilnej wydawcy, po czym skorzystałeś z linku do polecanego i powiązanego postu. Twoja reakcja zostanie zarejestrowana, gdyż pozwala sądzić, że początkowy post dotyczący pieszych wędrówek był przydatny i udało się zainteresować Cię powiązanym postem. Odpowiednie wskaźniki zostaną zmierzone, aby dowiedzieć się, czy w przyszłości tworzyć więcej postów na temat pieszych wędrówek i gdzie je umieszczać na ekranie głównym aplikacji mobilnej.
Został Ci zaprezentowany materiał wideo o trendach modowych, ale przestałeś go oglądać po 30 sekundach. Ta informacja pozwala określić prawidłową długości przyszłych filmów o trendach modowych.
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł(55 partnerów)
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Właściciel księgarni internetowej chce, aby raporty handlowe pokazywały odsetek odwiedzających, którzy odwiedzili witrynę i opuścili ją, nic nie kupiwszy, osób, które odwiedziły witrynę i kupiły ostatnią autobiografię celebryty miesiąca, jak również średni wiek i rozkład dystrybucji poszczególnych kategorii wśród kobiet i mężczyzn. Dane związane z nawigacją przez Ciebie po witrynie i Twoimi cechami osobistymi są następnie wykorzystywane i łączone z innymi odpowiednimi informacjami w celu wygenerowania wspomnianych statystyk.
Reklamodawca chce lepiej poznać preferencje odbiorców, którzy wchodzą w interakcje z jego reklamami. Zleca więc instytutowi badawczemu porównanie cech charakterystycznych użytkowników, którzy zareagowali na reklamę z typowymi atrybutami użytkowników podobnych platform na różnych urządzeniach. Wypracowane porównanie uświadamia reklamodawcy, że odbiorcy jego reklam uzyskują do nich dostęp głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych i są to zwykle osoby w wieku od 45 do 60 lat.
Rozwój i ulepszanie usług(63 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Platforma technologiczna współpracująca z dostawcą mediów społecznościowych zauważa wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnych i wyciąga wniosek – na podstawie profili użytkowników – że wielu z nich korzysta z połączeń mobilnych. Decyduje się na skorzystanie z nowej technologii dostarczania reklam sformatowanych specjalnie pod kątem urządzeń mobilnych. Są to reklamy o niskiej przepustowości, a jednocześnie bardzo wysokiej efektywności.
Reklamodawca poszukuje nowej metody wyświetlania reklam na nowym typie urządzenia konsumenckiego. W związku z tym gromadzi informacje dotyczące sposobów interakcji użytkowników z nowym urządzeniem. Chciałby dowiedzieć się, czy może zbudować nowy mechanizm wyświetlania reklam na urządzeniu tego rodzaju.
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści(14 partnerów)
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Magazyn podróżniczy opublikował w swojej witrynie internetowej artykuł na temat nowych kursów online prowadzonych przez szkołę językową, ukierunkowanych na ułatwianie komunikacji w czasie podróży. Wpisy na blogu szkoły są umieszczane bezpośrednio w dolnej części strony. Dobiera się je na podstawie Twojej nieprecyzyjnej lokalizacji (na przykład wpisy na blogu wyjaśniające program kursów dotyczących języków innych niż język kraju, w którym się znajdujesz).
Aplikacja mobilna z wiadomościami sportowymi zaczęła publikować nową serię artykułów na temat ostatnich meczów piłkarskich. W każdym artykule są filmy (dostarczane przez niezależną platformę streamingową) z najciekawszymi fragmentami poszczególnych meczów. Jeżeli użytkownik przyspieszy jakiś film, może to oznaczać, że następny prezentowany materiał wideo powinien być krótszy.
Cele specjalne:
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
(89 partnerów)
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Pośrednik reklamowy dostarcza reklamy różnych reklamodawców do swojej sieci witryn partnerskich. Zauważa duży wzrost liczby kliknięć reklam odnoszących się do jednego reklamodawcy. Na podstawie danych dotyczących źródła kliknięć dochodzi do wniosku, że 80% kliknięć pochodzi od botów, a nie od ludzi.
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści(81 partnerów)
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Kliknięcie łącza w artykule zwykle kieruje użytkownika na inną stronę lub część artykułu. Aby to osiągnąć, 1) przeglądarka wysyła żądanie na serwer połączony z witryną internetową, 2) serwer odpowiada („oto artykuł, o który prosiłeś”), korzystając z informacji technicznych automatycznie zawartych w żądaniu wysłanym przez urządzenie, aby prawidłowo wyświetlić informacje/ilustracje będące częścią żądanego artykułu. Technicznie rzecz biorąc, taka wymiana informacji jest niezbędna do dostarczenia treści wyświetlanych na ekranie.
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich(71 partnerów)
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Gdy użytkownik odwiedza witrynę internetową i ma wybór między wyrażeniem zgody lub odmową korzystania z profili w związku z przekazywaniem personalizowanych reklam, decyzja podjęta przez użytkownika w tym zakresie zostaje zapisana i przekazana dostawcom reklam, tak aby prezentowane reklamy były z nią zgodne.
Funkcje:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł(83 partnerów)
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
Łączenie różnych urządzeń(80 partnerów)
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie(84 partnerów)
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Funkcje specjalne:
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych(42 partnerów)
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji(16 partnerów)
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.