Triluminos Display, 4K HDR, Live Colour, Dolby Vision, HLG, OLED Motion Pro
HDR 10
Tuner
DVB-C, DVB-T2, DVB-S2
DVB-C, DVB-S, DVB-T, DVB-T2, DVB-S2
Standard kodowania
H.265/HEVC
H.265/HEVC
Rodzaj ekranu
Prosty
Prosty
Seria
Sony Bravia A90J
Sony Bravia A80J
Model
XR-55A90J
XR-55A80J
Obraz
Rodzaj matrycy
OLED
OLED
Częstotliwość odświeżania
120 Hz
100 Hz
Tryb HDR
Tak
Tak
Dźwięk
Moc głośników
60 W
-
Dolby digital
Tak
-
System dźwięku przestrzennego
Tak
-
Funkcje sieciowe
Smart TV
Google TV
Google TV
Funkcje Smart TV
YouTube, Google Play Store, Netflix, Chromecast, HBO GO
-
Komunikacja
Bluetooth, Wi-Fi, HDMI 2.1
HDMI 2.1
DLNA
Tak
Tak
Złącza
Ilość złącz HDMI
4
4
Ilość złącz USB
2
3
Ethernet (LAN)
Tak
Tak
DisplayPort
Nie
-
Cyfrowe wyjście optyczne
Tak
-
Czytnik kart pamięci
Nie
-
Etykieta energetyczna
Klasa energetyczna
G
G
Pobór mocy
399 W
-
Pobór mocy w trybie czuwania
0,5 W
-
Napięcie zasilania
220 - 240 V
-
Kod certyfikacji
403707
-
Parametry fizyczne
Standard VESA
300x300
300x300
Waga bez podstawy
18,6kg
-
Waga z podstawą
20,3kg
-
Głębokość bez podstawy
4,1cm
-
Głębokość z podstawą
31,7cm
-
Szerokość bez podstawy
122,4cm
-
Szerokość z podstawą
128,2cm
-
Wysokość bez podstawy
70,8cm
-
Wysokość z podstawą
70,9cm
-
Cechy Produktów
jakość dźwięku
jakość obrazu
łatwość obsługi
wygląd
Opinie
Opinie kupujących
k...k Ocena:
5/5
Wystawiono
Co mogę sądzić o produkcie,mogę powiedzieć,że jest najlepszy na rynku ale jest jeszcze w pudle i czeka na stolik rtv bo jego najmniejszy rozstaw nóżek to 122cm(pod soudbar) jednak najlepiej wygląda na pełnym rozstawieniu nóżek 128cm :D(mały rozstaw nóżek ma tylko 83 cale) Posiadam xr-55a84j i ten model bije konkurencję to xr-a5590j jedynie może zabić konkurencje pod każdym względem :D Posiadam 2 wysokiej klasy oledy i dobrze mi z tym:) Opisywać nie muszę jakości obrazu,hdr,4k,google tv czy systemu android bo to zrobiły specjaliści oceniając ten model:) Dla mnie już na xr-a84j jest na wysokim poziomie. Tv oceniałem głównie oglądając po sklepach i tak jak napisałem posiadam młodszego brata flagowca i jest naprawdę dobry nawet przy odbiorze słabej jakości obrazu w sd to daję naprawdę radę.Po
czytaj więcej
s...8 Ocena:
5/5
Wystawiono
Obraz wzorowy, dźwięk jak na tv rewelacja, system chodzi nienagannie, jednym słowem rewelka.
czytaj więcej
o...3 Ocena:
5/5
Wystawiono
Świetny sprzęt nieżałuje zakupu 😁
czytaj więcej
m...a Ocena:
5/5
Wystawiono
Mój pierwszy OLEDowy telewizor, robi ogromne wrażenie, świetne kolory, kąty widzenia, kupiłem jeszcze w promocyjnej cenie, polecam, bo warty jest swoich pieniędzy. Dodatkowo z PS5 120Hz, piękna sprawa.
czytaj więcej
t...a Ocena:
5/5
Wystawiono
Bardzo solidnie wykonany telewizor. Po przesiadce z telewizora LED z HD widać kolosalną różnicę. Obraz na tyle dobry, że nie wiem czemu miałbym dopłacić kilka tys zł do jeszcze wyższego modelu :) Wbudowane Google TV i Chromecast to bardzo wygodne i użyteczne narzędzia. Dużym atutem jest dźwięk! Nie wiedziałem, że telewizor może tak brzmieć - według mnie jest na tyle dobry, że nie trzeba do niego kupować żadnego soundbara. [Oczywiście dobry soundbar będzie lepiej brzmiał ale jeżeli nie jest się audiofilem to dźwięk z tego TV będzie wystarczający]. Jedyną wadą tego telewizora jest chyba tylko klasa energetyczna (G).
czytaj więcej
s...1 Ocena:
5/5
Wystawiono
W tej cenie nie ma nic lepszego. Jakość obrazu powala.Oglądanie na tym Oledzie to czysta przyjemność. Fimy z płatnych platform bajka ale z BRAVIA CORE to już poziom mistrza dosłownie perfekcyjny obraz. Jedyny minus to fabrczny odtwarzacz multimedialny który jast za wolny i ma problemy z prawidłowym odczytem plików z USB . Ja zainstalowałem ze sklepu Google odtwarzacz KODI i ten działa perfekcyjnie masa ustawień.Co dla mnie było ważne przed zakupem to aby telewizor dekodował DTS i ATMOS co czyni idealnie w połączeniu z DENON 4300H oglądanie filmów w kinie domowym jest przyjemnością . Dzwięk z głośników TV też jest super.
czytaj więcej
Podsumowanie
Liczba punktów
5/8
6/8
Opis pojęć użytych w porównaniu
Przekątna ekranu
Przekątna ekranu to odległość pomiędzy dwoma przeciwległymi narożnikami ekranu, mierzona po linii prostej. Jest to jedna z wielkości określających rozmiar ekranu urządzenia elektronicznego, takiego jak telewizor, komputer, tablet czy telefon komórkowy. Przekątna ekranu jest podawana w calach lub milimetrach.
Technologia
Technologie w telewizorach obejmują: 8K UHD (najwyższa rozdzielczość obrazu), 4K UHD (wysoka rozdzielczość), Full HD (standardowa rozdzielczość HD), HD Ready (podstawowa rozdzielczość HD). Im wyższa rozdzielczość, tym obraz jest bardziej szczegółowy i wyraźny, co pozwala na lepsze doznania podczas oglądania treści wideo.
Rozdzielczość ekranu
Rozdzielczość ekranu w telewizorze to liczba pikseli, które są wyświetlane na ekranie w poziomie i pionie. Im wyższa rozdzielczość, tym bardziej szczegółowy i ostry obraz. Najczęściej spotykanymi rozdzielczościami w telewizorach to: HD Ready rozdzielczość 1366x768 pikseli. Full HD - rozdzielczość 1920x1080 pikseli. 4K Ultra HD - rozdzielczość 3840x2160 pikseli. 8K Ultra HD - rozdzielczość 7680x4320 pikseli.
Zastosowane technologie
Technologie stosowane w telewizorach obejmują: 4K Ultra HD (o wysokiej rozdzielczości), HDR (zwiększająca zakres kolorów i kontrastu), OLED lub QLED (zaawansowane technologie paneli LED), Smart TV (umożliwiająca dostęp do internetu i aplikacji), Dolby Atmos lub DTS:X (dźwięk przestrzenny), oraz technologie redukcji migotania ekranu (Flicker-Free) i redukcji niebieskiego światła (Blue Light Filter) dla komfortowego oglądania.
Tuner
Obecnie w Polsce następuje zmiana sposobu nadawania naziemnej telewizji cyfrowej. Dotychczasowy system DVB-T zostaje zastąpiony na bardziej efektywny DVB-T2, z zastosowaniem kodowania obrazu zgodnego ze standardem HEVC. Wybierając nowy telewizor upewnij się, że posiada on zdolność do dekodowania sygnałów DVB-T2 z kodekiem HEVC.
Czujnik oświetlenia
Czujnik oświetlenia to jedna z dodatkowych funkcji dostępnych w telewizorze, której zadaniem jest dostosowywanie jasności ekranu do warunków zewnętrznych, czyli zmiany natężenia i barwy światła w pomieszczeniu. Zmiany te są dokonywane na bieżąco i automatycznie, wraz ze zmieniającym się światłem. Jeśli zmiany dokonywane przez telewizor nam nie odpowiadają, można wyłączyć czujnik oświetlenia i ustawić stałą jasność ekranu, która nam odpowiada.
Rodzaj matrycy
Rodzaj matrycy w telewizorach wpływa na jakość obrazu, w tym kontrast, jasność, kąt widzenia, odwzorowanie kolorów i płynność ruchu. Dostępne są matryce LED, LCD, OLED oraz QLED. LCD jest popularne ze względu na cenę, ale ma ograniczoną głębię czerni i kąt widzenia. LED oferuje lepszy kontrast i kąt widzenia. OLED ma doskonałą głębię czerni, szeroki kąt widzenia i odwzorowanie kolorów. QLED używa kwantowych kropek do poprawy gamy kolorów.
Częstotliwość odświeżania
Parametr częstotliwości odświeżania obrazu w telewizorze wyrażany jest w hercach (Hz) i oznacza jak często odświeżany jest obraz na ekranie. Im ten parametr jest wyższy tym lepiej, ponieważ obraz jest bardziej płynny i nie ma efektu smużenia co jest widoczne szczególnie na dynamicznych nagraniach.
Wielkość ekranu
Wielkość ekranu w monitorach to wymiar przekątnej wyświetlacza wyrażony w centymetrach. Im większa przekątna, tym większy obszar widoczny dla użytkownika. Ważna przy wyborze monitora, wpływa na komfort pracy i doznania wizualne.
Tryb HDR
Tryb HDR (z ang. High Dynamic Range) - sposób odczytu obrazu, który charakteryzuje się szerokim zakresem dynamiki. Wyświetlany obraz ma więc wysoką rozpiętość tonalną, która zbliżona jest do zakresu luminacji rejestrowanego przez człowieka. Rozwiązanie to sprawia, że tryb HDR zapewnia nieosiągalną wcześniej gradację wyświetlanych na ekranie telewizora odcieni, co w bezpośredni sposób przekłada się na zwiększenie jakości przetwarzanego obrazu.
Dolby digital
Dolby digital to jedna z funkcji telewizora, wykorzystująca technologię stratnej kompresji wielokanałowego dźwięku. Dzięki niej możliwe jest powstanie wielokanałowego dźwięku wysokiej jakości, co jest przydatne podczas oglądania filmów. Pierwotnie technologia ta była wykorzystywana na salach kinowych, ale obecnie jest ona dostępna praktycznie w każdym telewizorze. Dolby Digital pozwala na uzyskanie bardziej realistycznego dźwięki o lepszej jakości, niż technologia Dolby Surround.
System dźwięku przestrzennego
System dźwięki przestrzennego (Dolby Surround) to jedna z funkcji w telewizorze. Jest ona możliwa dzięki zastosowaniu procesora Dolby i ma na celu urealistycznienie dźwięku. Poprawia się również jego jakość i płynność. Znacząco poprawia to jakość filmów oglądanych na telewizorze i jest to jeden z elementów kina domowego. Wraz z rozwojem technologii powstały różne rodzaje i udoskonalenia systemu dźwięku przestrzennego.
Automatyczna regulacja głośności
Automatyczna regulacja głośności to jedna z funkcji niektórych telewizorów. Użytkownik może ją uruchomić w dowolnym momencie, wchodząc w ustawienia danego telewizora i również w dowolnym momencie może ją wyłączyć. Telewizor automatycznie dostosowuje głośność programu tak, by zawsze była ona na tym samym poziomie. Przydaje się to np. podczas bloku reklamowego, który jest zazwyczaj o wiele głośniejszy nie program lub film.
Smart TV
Smart TV oznacza, że telewizor jest wyposażony w funkcje internetowe, umożliwiające dostęp do różnych aplikacji i usług online, takich jak streaming filmów, muzyki, gier czy serwisów społecznościowych, bez konieczności korzystania z dodatkowych urządzeń takich jak komputer, konsola do gier czy odtwarzacz mediów.
Komunikacja
Komunikacja to proces przekazywania sygnałów dźwiękowych między różnymi urządzeniami lub głośnikami, obejmuje połączenia przewodowe, takie jak HDMI, optyczne lub analogowe, oraz bezprzewodowe, takie jak Bluetooth, Wi-Fi lub NFC, umożliwiając różne sposoby podłączenia i strumieniowania dźwięku.
DLNA
DLNA to dodatkowa funkcja w telewizorze, dzięki niej można bezprzewodowo dzielić pliki multimedialne między telewizorem a innym urządzeniem. Możemy więc wyświetlić film lub pokazać zdjęcie na telewizorze, np. bezpośrednio z naszego smartfona. Jest to duże ułatwienie, gdy nie wymaga podłączenia kolejnych kabli, których i tak zawsze jest za dużo. Funkcja niezbędna dla ludzi, którzy lubią oglądać pokazy zdjęć lub filmy z Internetu, na dużym ekranie.
Ilość złącz HDMI
Ilość złączy HDMI to parametr, który informuje nas o tym, ile złączy High Definition Media Interface posiada dany model telewizora. HDMI to złącze cyfrowe, które umożliwia przesyłanie sygnału cyfrowego. Dzięki niemu, możliwe jest wysyłanie obrazu i dźwięku wysokiej jakości na ekran telewizora z innego urządzenia, np. z komputera. Im więcej złączy HDMI w danym telewizorze, tym więcej dodatkowych urządzeń możemy do niego jednocześnie podłączyć.
Ilość złącz USB
Ilość złączy USB (Universal Serial Bus) to parametr w telewizorze, który informuje o tym, ile złącz USB znajduje się w danym modelu odbiornika telewizyjnego. Złącze USB umożliwia podłączenie do telewizora innych urządzeń takich jak: pendrive, odtwarzacz MP3, kamera, aparat, dysk twardy czy telefon komórkowy. Im więcej złączy USB w danym telewizorze, tym więcej dodatkowych urządzeń możemy do niego jednocześnie podłączyć.
Ethernet (LAN)
Ethernet (LAN - Local Area Network) to złącze, które umożliwia podłączenie telewizora do Internetu za pomocą przewodu. Dzięki zastosowaniu takiej funkcji, możemy korzystać z przeglądarki Internetowej na ekranie naszego telewizora, przeglądać portale społecznościowe, strony internetowe, wyświetlać filmy lub obrazy z Internetu. Złącze Ethernet jest stosowane dla telewizorów z grupy Smart TV, pozostałe telewizory nie będą go posiadały.
DisplayPort
DisplayPort to złącze cyfrowe, które stosuje się w telewizorach. Dzięki niemu możliwy jest przesył sygnału cyfrowego z komputera na telewizor. Umożliwia to odtwarzanie plików video na ekranie odbiornika telewizyjnego. W porównaniu z innymi tego typu złączami, DisplayPort posiada najwyższą przepustowość i przesył obrazu w wysokiej rozdzielczości. Wraz z obrazem może być również przesyłany dźwięk wielokanałowy. DisplayPort zapewnia obraz i dźwięk o wysokiej jakości.
Czytnik kart pamięci
Czytnik kart pamięci to dodatek w niektórych modelach telewizorów, który umożliwia podłączenie przenośnej karty pamięci. Możemy wtedy wyświetlić na ekranie telewizora, multimedia zapisane na karcie pamięci. Jest to wygodne rozwiązane, gdyż nie jest konieczne przenoszenie zapisanych plików na inne urządzenia, które można podłączyć do telewizora. Łatwo więc obejrzymy zdjęcia lub filmy, które zrobiliśmy aparatem cyfrowym lub kamerą, wystarczy przełożyć kartę.
Klasa energetyczna
Zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej od marca 2021 r. na nowych produktach AGD i RTV pojawiły się zmienione etykiety energetyczne oparte na prostszej skali (od A do G). Na etykietach znajdują się też kody QR, które kierują do internetowej karty produktu w bazie EPREL. Nowe etykiety mogą również zawierać ikony z użytecznymi informacjami o pojemności lub wymiarach produktu, o poziomie hałasu lub zużyciu wody.
Klasa efektywności energetycznej w trybie HDR
Klasa efektywności energetycznej w trybie HDR odnosi się do poziomu zużycia energii przez urządzenie. Im wyższa klasa energetyczna, tym mniejsze jest zużycie energii podczas pracy w trybie HDR (High Dynamic Range). Klasy energetyczne w trybie HDR są oznaczane literami od A do G, z A oznaczającą najwyższą wydajność energetyczną, a G – najniższą.
Klasa efektywności energetycznej w trybie SDR
Klasa efektywności energetycznej odnosi się do poziomu zużycia energii. Im wyższa klasa energetyczna, tym mniejsze jest zużycie energii przez urządzenie, podczas pracy w trybie SDR (Standard Dynamic Range). Klasy energetyczne są oznaczane literami od A do G, z A oznaczającą najwyższą wydajność energetyczną, a G - najniższą.
Pobór mocy
Pobór mocy to jeden z parametrów telewizora, który informuje o tym, ile dane urządzenie pobiera energii elektrycznej. Na tej podstawie ustala się klasę energetyczną urządzenia, która jest siedmiostopniowa od A+++ do D. Urządzenia o klasie od A+++ do A mają najwyższą klasę energetyczną, a więc pobierają najmniej prądu. Przekłada się to niższe rachunki i jest też bardziej ekologiczne.
Pobór mocy w trybie czuwania
Pobór mocy w trybie czuwania to jeden z parametrów telewizora informujący o tym, ile prądu zużyje urządzenie w trybie stand by. Tryb czuwania to bardzo wygodna funkcja, która umożliwia ponowne uruchomienie telewizora i jego wyłączenie bez konieczności podchodzenia do urządzenia, wystarczy do tego pilot. Jednak telewizor mimo, że z niego nie korzystamy wciąż pobiera energię elektryczną, dlatego im niższa wartość parametru, tym lepiej.
Standard VESA
Standard VESA w monitorach to norma dotycząca mocowania ekranu do uchwytu lub ramienia, umożliwiająca łatwe i bezpieczne zamocowanie monitora. Dzięki standardowi VESA można używać różnych rodzajów uchwytów i ramion, co pozwala dostosować pozycję monitora do indywidualnych potrzeb użytkownika.
Dbamy o Twoją prywatność, zapoznaj się z informacją:
Dzięki plikom cookies i technologiom pokrewnym oraz przetwarzaniu Twoich danych osobowych w opisanych dalej celach, możemy zapewnić, że dopasujemy do Ciebie wyświetlane treści.
Wyrażając zgodę na przechowywanie informacji na urządzeniu końcowym lub dostęp do nich i przetwarzanie danych osobowych (w tym w obszarze profilowania, analiz rynkowych i statystycznych) sprawiasz, że łatwiej będzie odnaleźć Ci w Serwisie dokładnie to, czego szukasz i potrzebujesz. Administratorem Twoich danych osobowych będzie Ceneo.pl sp. z o.o., a w niektórych przypadkach (np. identyfikator internetowy, dane przeglądania) nasi partnerzy (130 partnerów), w tym tzw. “Zaufani Partnerzy IAB” (126 partnerów).
Twoja zgoda jest dobrowolna i obejmuje przetwarzanie danych osobowych w celach: prezentowania spersonalizowanych treści i reklam oraz ich pomiaru, tworzenia statystyk, poprawy funkcjonalności strony, ułatwienia korzystania z naszych stron.
Zgoda obejmuje także wyszczególnione cele (wg standardu i klasyfikacji IAB Europe) dla Zaufanych Partnerów IAB: 1) Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich; 2) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam; 3) Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam; 4). Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam; 5) Tworzenie profili w celu personalizacji treści; 6) Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści; 7) Pomiar efektywności reklam; 8) Pomiar efektywności treści; 9) Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł; 10) Rozwój i ulepszanie usług; 11) Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści, Cele specjalne: 12) Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów, 13) Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści, 14) Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich, Funkcje: 15) Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł, 16) Łączenie różnych urządzeń, 17) Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie, Funkcje specjalne: 18) Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji. Szczegółowo opisane są one w ustawieniach dostępnych pod przyciskiem: Dostosuj zgody.
W każdej chwili możesz ją cofnąć zmieniając jej ustawienia (opcje dostosowania zgody przy jej wyrażeniu dostępne są także z poziomu polityki cookies). Cofnięcie zgody nie wpływa na legalność uprzedniego przetwarzania.
Więcej informacji - o wykorzystywaniu przez nas plików cookies, w tym o przysługujących Ci uprawnieniach z przetwarzania Twoich danych osobowych - w naszej polityce.
Dostosuj zgody
Dzięki plikom cookies i technologii pokrewnej (dalej: jako „pliki cookies”) poprawiamy funkcjonalność strony oraz wyświetlamy Ci treści, które lepiej odpowiadają na Twoje potrzeby i oczekiwania.
Udzielenie zgody na pliki cookies może się wiązać z przetwarzaniem Twoich danych osobowych, w tym w państwach leżących poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, jak i z udostępnianiem ich do naszych partnerów oraz podmiotów z nimi współpracujących. Więcej informacji w naszej polityce.
Możesz w dowolnym momencie przejść do szczegółów i listy naszych partnerów (przycisk „>” przy każdej kategorii), jak i zaakceptować wszystkie lub wybrane kategorie (przesunięcie suwakiem).
Wybory, których dokonujesz w odniesieniu do celów i podmiotów (partnerów) wymienionych w tej informacji, są zapisywane w pliku cookie o nazwie „consentcookie” na maksymalny czas do 400 dni.
Wyrażam zgodę na:
Marketingowe wykorzystywanie plików cookies
Marketingowe (reklamowe) pliki cookies wspierają wyświetlanie reklam, które są bardziej dopasowane do Twoich zainteresowań i potrzeb, a jednocześnie wartościowe dla wydawców i reklamodawców. Służą także do wyświetlania reklam na innych stronach internetowych. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Analityczne wykorzystywanie plików cookies
Analityczne pliki cookies mierzą ilość wizyt i zbierają informacje o źródłach ruchu. Używamy ich także, aby poprawić działanie Ceneo. Pomagają nam dowiedzieć się, które strony są najbardziej popularne lub jak poruszasz się po naszym serwisie. Brak zgody nie wpływa na korzystanie ze strony.
Funkcjonalne wykorzystywanie plików cookies
Funkcjonalne pliki cookies zapamiętują wybory dokonywane przez Ciebie, zapewniając Ci lepiej dopasowane usługi. Możemy je wykorzystywać także do przeprowadzania ankiet.
Niezbędne wykorzystywanie plików cookies
Pliki cookies instalowane zgodnie z ustawieniem Twojej przeglądarki, niezbędne do prawidłowego lub zoptymalizowanego działania serwisu i naszych usług – bez nich strona internetowa lub usługi, które oferujemy mogą nie działać prawidłowo. Nie możesz z nich zrezygnować z poziomu tej strony.
zawsze aktywne
Cele IAB TCF
Cele:
Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich(113 partnerów)
Pliki cookie, identyfikatory urządzeń lub podobne identyfikatory online (np. identyfikatory oparte na logowaniu, identyfikatory przypisywane losowo, identyfikatory sieciowe) w połączeniu z innymi informacjami (takimi jak rodzaj przeglądarki i informacje w niej zawarte, język, rozmiar ekranu, obsługiwane technologie itp.) mogą być przechowywane lub odczytywane na Twoim urządzeniu celem rozpoznania urządzenia za każdym razem, gdy następuje połączenie z aplikacją lub witryną internetową – w celach tutaj przedstawionych.
Np.:
Większość celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu, wiąże się z przechowywaniem lub uzyskiwaniem dostępu do informacji z Twojego urządzenia użytkownika, gdy korzystasz z aplikacji lub odwiedzasz witrynę internetową. Na przykład dostawca lub wydawca mogą umieścić pliki cookie na Twoim urządzeniu, gdy po raz pierwszy odwiedzasz witrynę internetową. Chodzi o możliwość rozpoznania urządzenia podczas kolejnych wizyt (w ramach każdorazowego dostępu do określonych plików cookie).
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru reklam(66 partnerów)
Reklamy prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danej reklamy).
Np.:
Producent samochodów chce promować swoje pojazdy elektryczne wśród świadomych ekologicznie użytkowników żyjących w mieście, po godzinach pracy. Reklama wyświetla się na stronie z powiązaną treścią (np. w związku z artykułem na temat działań dotyczacych zmian klimatycznych) po godzinie 18:30. Jest widoczna dla użytkowników, których nieprecyzyjna lokalizacja wskazuje na to, że znajdują się w strefie miejskiej.
Duży producent akwareli chce przeprowadzić kampanię reklamową online dotyczącą najnowszej gamy oferowanego asortymentu. Zależy mu na dywersyfikacji odbiorców i chce dotrzeć do jak największej liczby amatorów malarstwa i profesjonalnych artystów. Wolałby, aby reklama nie pojawiała się obok niedopasowanych treści, na przykład przy artykule dotyczacym tego, jak pomalowac dom. Wykrywana jest liczba wyświetleń reklamy. Podlega ona ograniczeniom, tak aby użytkownik nie oglądał jej zbyt często.
Tworzenie profili w celu spersonalizowanych reklam(92 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania profilu odnoszącego się do Ciebie (który to profil może na przykład obejmować Twoje zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do pokazywania reklam, które wydają się bardziej odpowiednie, biorąc pod uwagę Twoje możliwe zainteresowania.
Np.:
Jeśli przeczytałeś kilka artykułów o najlepszych akcesoriach rowerowych do kupienia, to informacja ta może zostać wykorzystana do stworzenia profilu o Tobie odnośnie do faktu, iż interesują Cię akcesoria rowerowe. Takiego profilu można użyć lub poprawić go później, w tej samej lub w innej witrynie bądź w aplikacji. Wszystko po to, żeby pokazać Ci reklamę konkretnej marki akcesoriów rowerowych. Jeśli spojrzysz również na konfigurator wyposażenia pojazdu w witrynie producenta samochodów luksusowych, informacja ta może zostać powiązania z tym, że interesujesz się rowerami. Rzecz w tym, aby udoskonalić Twój profil w oparciu o założenie, że interesujesz się luksusowym sprzętem rowerowy.
Firma odzieżowa chce wypromować nową linię ubrań dziecięcych najwyższej klasy. Nawiązuje kontakt z agencją, która obsługuje sieć sklepów odwiedzanych przez zamożnych klientów (np. eleganckich supermarketów). Firma odzieżowa prosi agencję o utworzenie profili młodych rodziców lub par, które prawdopodobnie są zamożne i mają od niedawna dzieci. Profile te mają być później wykorzystane do wyświetlania odpowiednich reklam w aplikacjach partnerów przeznaczonych dla młodych par.
Wykorzystanie profili do wyboru spersonalizowanych reklam(85 partnerów)
Reklamy, ktore są Ci prezentowane w tym serwisie mogą być oparta na Twoich profilach reklamowych, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w serwisie, innych witrynach internetowych lub aplikacjach (np. przesyłane formularze, przeglądane treści), możliwe zainteresowania i cechy osobiste.
Np.:
Sklep internetowy chce reklamować ograniczoną czasowo wyprzedaż butów do biegania. Sklep pragnie kierować reklamy do użytkowników, którzy wcześniej oglądali buty do biegania w aplikacji mobilnej. Technologie śledzące mogą być wykorzystywane do rozpoznawania, czy użytkownik wcześniej korzystał z aplikacji mobilnej do przeglądania butów do biegania. Chodzi o pokazanie odpowiednich reklam w aplikacji./ po to aby wyswietlic tobie odpowiednie technologie
Profil utworzony z myślą o spersonalizowanej reklamie w odniesieniu do osoby, która szuka akcesoriów rowerowych w witrynie internetowej, może zostać wykorzystany do wyświetlania odpowiedniej reklamy takich akcesoriów w aplikacji mobilnej innej organizacji.
Tworzenie profili w celu personalizacji treści(31 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie (np. przesyłane formularze, przeglądane treści niezwiązane z reklamami) mogą być przechowywane i łączone z innymi informacjami dotyczącymi Ciebie (na przykład informacjami o Twojej poprzedniej aktywności w usłudze, innych witrynach internetowych lub aplikacjach) lub podobnych osób. Informacje te wykorzystuje się następnie do tworzenia lub ulepszania Twojego profilu (który to profil może obejmować możliwe zainteresowania i cechy osobiste). Twój profil może być wykorzystywany (również później) do prezentowania treści, które wydają się bardziej odpowiednie w oparciu o Twoje ewentualne zainteresowania, na przykład poprzez dostosowanie kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze łatwiej było Ci znaleźć treści odpowiadające Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Przeczytałeś kilka artykułów na platformie mediów społecznościowych o tym, jak zbudować domek na drzewie. Informacje te mogą zostać dodane do Twojego profilu, aby oznaczyć Twoje zainteresowanie treściami związanymi z aktywnością na świeżym powietrzu oraz przewodnikami dla samouków (chodzi o umożliwienie personalizacji treści, tak aby na przykład w przyszłości wyświetlało Ci się więcej postów na blogach i artykułów na temat domków na drzewach czy drewnianych chatek w lesie).
Obejrzałeś trzy filmy na temat eksploracji przestrzeni kosmicznej w różnych aplikacjach telewizyjnych. Niezależna platforma informacyjna, z którą nie miałeś jeszcze do czynienia, tworzy profil oparty na dotychczasowych treściach przeglądanych przez Ciebie. Oznacza zatem eksplorację przestrzeni kosmicznej jako temat, który może Ci się wydać nteresujący w innych materiałach wideo.
Wykorzystywanie profili w celu doboru spersonalizowanych treści(27 partnerów)
Treści prezentowane w serwisie mogą być oparte na Twoich profilach spersonalizowanej treści, które mogą odzwierciedlać Twoją aktywność w tym lub innym serwisie (bierze się pod uwagę przesyłane formularze, przeglądane treści itd.), możliwe zainteresowania i aspekty osobiste. Informacje te mogą zostać wykorzystane na przykład do dostosowania kolejności wyświetlania treści, aby jeszcze bardziej ułatwić Ci przeglądanie właściwych (niereklamowych) treści odpowiadających Twoim zainteresowaniom.
Np.:
Czytasz artykuły na temat wegetarianizmu na pewnej platformie mediów społecznościowych. Następnie zaczynasz korzystać z aplikacji kulinarnej niezależnej firmy. Profil utworzony na Twój temat na platformie mediów społecznościowych będzie wykorzystywany do prezentowania Ci przepisów wegetariańskich na ekranie powitalnym aplikacji kulinarnej.
Obejrzałeś trzy filmy o wioślarstwie w różnych witrynach internetowych. Niezależna platforma udostępniająca materiały wideo zarekomenduje Ci pięć innych filmów na temat wioślarstwa, które mogą Cię zainteresować podczas korzystania z aplikacji telewizyjnej – w oparciu o profil utworzony na Twój temat po odwiedzeniu przez Ciebie wspomnianych wcześniej witryn internetowych w celu obejrzenia filmów online.
Pomiar efektywności reklam(77 partnerów)
Informacje dotyczące tego, które reklamy są Ci pokazywane, jak również tego, jak na nie reagujesz, mogą pomóc określić, na ile dobrze zadziałała dana reklama na Ciebie lub inne osoby i czy cele reklamy zostały osiągnięte. Na przykład czy w ogóle widziałeś reklamę, czy ją na nią kliknąłeś, czy skłoniła to Ciebie do zakupu produktu lub odwiedzenia witryny internetowej itp. Jest to bardzo pomocne w zrozumieniu znaczenia kampanii reklamowych.
Np.:
Kliknąłeś reklamę dotyczącą rabatów Black Friday oferowanych przez sklep internetowy na witrynie internetowej wydawcy i dokonałeś zakupu produktu. Twoje kliknięcie zostanie powiązane z tym zakupem. Dokonany zostanie pomiar Twojej interakcji celem sprawdzenia, ile kliknięć reklamy doprowadziło do zakupu.
Jesteś jedną z niewielu osób, które kliknęły reklamę dotyczącą zniżki z okazji „międzynarodowego dnia uznania”, oferowanej przez sklep internetowy z prezentami w aplikacji wydawcy. Wydawca chce uzyskać odpowiednie raporty, aby dowiedzieć się, jak często Ty lub inni użytkownicy oglądali konkretne reklamy w aplikacji, a w szczególności tę dotyczącą „międzynarodowego dnia uznania”. Rzecz w tym, aby pomóc wydawcy i jego partnerom (np. agencjom) w optymalizacji lokowania reklam.
Pomiar efektywności treści(33 partnerów)
Informacje dotyczące prezentowanych Ci treści oraz Twoje reakcje na nie mogą zostać wykorzystane do określenia, czy (niereklamowe) treści dotarły – na przykład – do zamierzonych odbiorców i czy odpowiadały Twoim zainteresowaniom. Pozwalają się dowiedzieć, czy przeczytałeś artykuł, obejrzałeś film, słuchałeś podcastu lub sprawdziłeś opis produktu, ile czasu spędziłeś, korzystając z serwisu, jakie witryny internetowe odwiedziłeś itp. Pomaga to poznać znaczenie (niereklamowych) pokazywanych Tobie treści.
Np.:
Przeczytałeś wpis na blogu o pieszej turystyce w aplikacji mobilnej wydawcy, po czym skorzystałeś z linku do polecanego i powiązanego postu. Twoja reakcja zostanie zarejestrowana, gdyż pozwala sądzić, że początkowy post dotyczący pieszych wędrówek był przydatny i udało się zainteresować Cię powiązanym postem. Odpowiednie wskaźniki zostaną zmierzone, aby dowiedzieć się, czy w przyszłości tworzyć więcej postów na temat pieszych wędrówek i gdzie je umieszczać na ekranie głównym aplikacji mobilnej.
Został Ci zaprezentowany materiał wideo o trendach modowych, ale przestałeś go oglądać po 30 sekundach. Ta informacja pozwala określić prawidłową długości przyszłych filmów o trendach modowych.
Rozumienie odbiorców dzięki statystyce lub kombinacji danych z różnych źródeł(55 partnerów)
Można generować raporty na podstawie kombinacji zestawów danych (takich jak profile użytkowników, statystyki, badania rynku, dane analityczne) dotyczących reakcji użytkowników na treści reklamowe lub niereklamowe. Chodzi o identyfikację wspólnych cech (na przykład określenie, którzy odbiorcy docelowi są bardziej otwarci na kampanię reklamową lub treści danego typu).
Np.:
Właściciel księgarni internetowej chce, aby raporty handlowe pokazywały odsetek odwiedzających, którzy odwiedzili witrynę i opuścili ją, nic nie kupiwszy, osób, które odwiedziły witrynę i kupiły ostatnią autobiografię celebryty miesiąca, jak również średni wiek i rozkład dystrybucji poszczególnych kategorii wśród kobiet i mężczyzn. Dane związane z nawigacją przez Ciebie po witrynie i Twoimi cechami osobistymi są następnie wykorzystywane i łączone z innymi odpowiednimi informacjami w celu wygenerowania wspomnianych statystyk.
Reklamodawca chce lepiej poznać preferencje odbiorców, którzy wchodzą w interakcje z jego reklamami. Zleca więc instytutowi badawczemu porównanie cech charakterystycznych użytkowników, którzy zareagowali na reklamę z typowymi atrybutami użytkowników podobnych platform na różnych urządzeniach. Wypracowane porównanie uświadamia reklamodawcy, że odbiorcy jego reklam uzyskują do nich dostęp głównie za pośrednictwem urządzeń mobilnych i są to zwykle osoby w wieku od 45 do 60 lat.
Rozwój i ulepszanie usług(63 partnerów)
Informacje na temat Twojej aktywności w serwisie, np. odnoszące się do Twoich reakcji na reklamy lub treści, mogą być bardzo pomocne w ulepszaniu produktów i usług oraz tworzeniu nowych produktów i usług w oparciu o Twoje interakcje, typ odbiorców itp. Ten konkretny cel nie obejmuje tworzenia ani ulepszania profili czy identyfikatorów użytkowników.
Np.:
Platforma technologiczna współpracująca z dostawcą mediów społecznościowych zauważa wzrost liczby użytkowników aplikacji mobilnych i wyciąga wniosek – na podstawie profili użytkowników – że wielu z nich korzysta z połączeń mobilnych. Decyduje się na skorzystanie z nowej technologii dostarczania reklam sformatowanych specjalnie pod kątem urządzeń mobilnych. Są to reklamy o niskiej przepustowości, a jednocześnie bardzo wysokiej efektywności.
Reklamodawca poszukuje nowej metody wyświetlania reklam na nowym typie urządzenia konsumenckiego. W związku z tym gromadzi informacje dotyczące sposobów interakcji użytkowników z nowym urządzeniem. Chciałby dowiedzieć się, czy może zbudować nowy mechanizm wyświetlania reklam na urządzeniu tego rodzaju.
Wykorzystywanie ograniczonych danych do wyboru treści(14 partnerów)
Treści prezentowane Tobie w serwisie mogą opierać się na ograniczonych danych takich jak witryna internetowa lub aplikacja, z których korzystasz, Twoja nieprecyzyjna lokalizacja, rodzaj urządzenia albo treści przeglądane przez Ciebie (na przykład w celu ograniczenia liczby wyświetleń danego filmu lub artykułu).
Np.:
Magazyn podróżniczy opublikował w swojej witrynie internetowej artykuł na temat nowych kursów online prowadzonych przez szkołę językową, ukierunkowanych na ułatwianie komunikacji w czasie podróży. Wpisy na blogu szkoły są umieszczane bezpośrednio w dolnej części strony. Dobiera się je na podstawie Twojej nieprecyzyjnej lokalizacji (na przykład wpisy na blogu wyjaśniające program kursów dotyczących języków innych niż język kraju, w którym się znajdujesz).
Aplikacja mobilna z wiadomościami sportowymi zaczęła publikować nową serię artykułów na temat ostatnich meczów piłkarskich. W każdym artykule są filmy (dostarczane przez niezależną platformę streamingową) z najciekawszymi fragmentami poszczególnych meczów. Jeżeli użytkownik przyspieszy jakiś film, może to oznaczać, że następny prezentowany materiał wideo powinien być krótszy.
Cele specjalne:
Zapewnienie bezpieczeństwa, zapobieganie oszustwom i naprawianie błędów
(89 partnerów)
Twoje dane mogą być wykorzystywane do monitorowania i zapobiegania oszustwom (np. w odniesieniu do reklam i ich klikania przez boty) oraz zapewnienia prawidłowego i bezpiecznego działania systemów i procesów. Dane te mogą być również wykorzystywane do korygowania wszelkich problemów, jakie mogą wystąpić u Ciebie, wydawcy lub reklamodawcy w związku z dostarczaniem treści i reklam oraz w związku z Twoją interakcją z treścią i reklamami.
Np.:
Pośrednik reklamowy dostarcza reklamy różnych reklamodawców do swojej sieci witryn partnerskich. Zauważa duży wzrost liczby kliknięć reklam odnoszących się do jednego reklamodawcy. Na podstawie danych dotyczących źródła kliknięć dochodzi do wniosku, że 80% kliknięć pochodzi od botów, a nie od ludzi.
Dostarczanie i prezentowanie reklam i treści(81 partnerów)
Niektóre informacje (np. adres IP lub funkcje urządzenia) są wykorzystywane w celu zapewnienia technicznej zgodności treści lub reklam lub w celu ułatwienia przesyłania treści lub reklam do Twojego urządzenia.
Np.:
Kliknięcie łącza w artykule zwykle kieruje użytkownika na inną stronę lub część artykułu. Aby to osiągnąć, 1) przeglądarka wysyła żądanie na serwer połączony z witryną internetową, 2) serwer odpowiada („oto artykuł, o który prosiłeś”), korzystając z informacji technicznych automatycznie zawartych w żądaniu wysłanym przez urządzenie, aby prawidłowo wyświetlić informacje/ilustracje będące częścią żądanego artykułu. Technicznie rzecz biorąc, taka wymiana informacji jest niezbędna do dostarczenia treści wyświetlanych na ekranie.
Zapisanie decyzji dotyczących prywatności oraz informowanie o nich(71 partnerów)
Decyzje podejmowane przez użytkownika dotyczące celów i podmiotów wymienionych w niniejszym powiadomieniu są zapisane i udostępniane tym podmiotom w formie sygnałów cyfrowych (np. ciągu znaków). Jest to konieczne dla zapewnienia aby te podmioty i usługi respektowały podjęte przez użytkownika decyzje.
Np.:
Gdy użytkownik odwiedza witrynę internetową i ma wybór między wyrażeniem zgody lub odmową korzystania z profili w związku z przekazywaniem personalizowanych reklam, decyzja podjęta przez użytkownika w tym zakresie zostaje zapisana i przekazana dostawcom reklam, tak aby prezentowane reklamy były z nią zgodne.
Funkcje:
Dopasowanie i łączenie danych z innych źródeł(83 partnerów)
Informacje dotyczące aktywności użytkownika w usłudze mogą być łączone z innymi informacjami dotyczącymi użytkownika, pochodzącymi z różnych źródeł takich jak aktywność w innej usłudze online, korzystanie z karty lojalnościowej w sklepie lub odpowiedzi na pytania w ankiecie – w celach wyjaśnionych w niniejszym powiadomieniu.
Łączenie różnych urządzeń(80 partnerów)
W związku z celami opisanymi w niniejszym powiadomieniu można przypuszczać, że urządzenie użytkownika jest powiązane z innymi urządzeniami, które należą do użytkownika lub znajdują się w jego gospodarstwie domowym (na przykład gdy użytkownik loguje się do tej samej usługi zarówno na telefonie, jak i komputerze, ewentualnie korzysta z tego samego połączenia internetowego na obu urządzeniach).
Identyfikacja urządzeń na podstawie informacji przesyłanych automatycznie(84 partnerów)
Urządzenie użytkownika może odróżniać się od innych urządzeń na podstawie informacji, które automatycznie wysyła, uzyskując dostęp do internetu (na przykład na podstawie adresu IP połączenia internetowego lub rodzaju wykorzystywanej przeglądarki) – w celach określonych w niniejszym powiadomieniu.
Funkcje specjalne:
Użycie dokładnych danych geolokalizacyjnych(42 partnerów)
Za zgodą użytkownika do realizacji celów określonych w niniejszym powiadomieniu można wykorzystywać dokładną lokalizację użytkownika (mowa tu o promieniu nieprzekraczającym 500 metrów).
Aktywne skanowanie charakterystyki urządzenia do celów identyfikacji(16 partnerów)
Za zgodą użytkownika może zostać wysłane żądanie o podanie określonych cech urządzenia użytkownika, które pozwolą na odróżnienie go od innych urządzeń (np. zainstalowane wtyczki i czcionki, rozdzielczość ekranu) – w związku z realizacją celów, o których mowa w niniejszym powiadomieniu.
Pliki cookies oraz informacje przetwarzane za ich pomocą pozwalają zapewnić użyteczny, bezpieczny serwis, wspierają jego poprawne działanie i ulepszanie, umożliwiają pomiary ruchu i analizy statystyk (także dla marketingu i skuteczności reklamy internetowej). Dzięki nim serwis i jego zawartość dostosowujemy do Twoich potrzeb, prezentując Ci treści i reklamy, które lepiej odpowiadają na Twoje oczekiwania.